Na je studie naar het buitenland voor een baan

Gezien ik toch echt heel graag eens naar het buitenland wil (en dan niet alleen voor vakantie) vraag ik me af of hier mensen zijn die na hun studie aan baan in hun werkveld hebben gevonden in het buitenland en hoe dit verliep en bevalt. Ben benieuwd naar jullie verhalen :slightly_smiling_face:

Dat is wel mijn droom! Ik wil later op een ambassade werken. Beschouw dit maar als een upje. :slightly_smiling_face:

Ik heb (nog) geen ervaring om met je te delen, maar ben dit ook wel van plan. Mijn opstapje hiervoor wordt dat ik een stage wil gaan lopen in het buitenland en dan hopelijk de kans krijg om op deze plek terug te komen na het einde van mijn studie.

Kun je met jouw opleiding een stage in het buitenland doen?

Leuk dat er meer mensen zijn die dit willen!
Met mijn opleiding kon een stage of minor wel maar dat moest altijd 1,5 jaar van te voren en op dat moment dat het kon om aan te melden werd ik opeens heel erg bang dat ik het niet zou kunnen enzo waardoor ik het nu niet meer kan doen en spijt heb :frowning_face:

Dit wil ik ook! Ik moet ook aankomend schooljaar in het buitenland stage lopen waar ik heel erg veel zin in heb. Wij zijn heel vrij in onze stage dus we mogen eigenlijk zelf bepalen waar en in welk land we stage willen lopen aangezien het bij ons meer om de ervaring in het buitenland gaat. Zodra ik zeker weet dat ik over ga naar volgend jaar moet ik het gaan regelen. Mijn droom is om bij een uitgeverij te werken in Amerika/England/Australie of Nieuw-Zeeland.

Zou ook echt een droom zijn voor mij, maar het is echt zo lastig om daar binnen te komen ;c Misschien als stagiair, maar toen ik op ambassades wat dagen mee zat te kijken kwam ik echt enkel mensen tegen met 4 talen en 3 opleidingen etc.

Ik zit er ook aan te denken. Maar mijn plan is eerder om eerst ervaring op te doen en mss na echt goed ingewerkt te zijn het in het buitenland te proberen. Je moet je bedenken dat je na je studie nog echt een junior bent, ik emerk dat het lastig is om aan een baan te komen in NL.

Ook mijn droom ja. Ben momenteel aan het afstuderen en ook al 2 stages van 6 maanden in het buitenland gedaan. Mijn ideale scenario zou zijn om ergens voor 2 a 3 jaar te werken en dan weer naar een ander land.

Up

Ik heb binnenkort een laatste gesprek voor een baan in Boekarest, Romenie voor na mijn studie. Vind het allemaal heel spannend en hoop echt dat ik aangenomen wordt :flushed:

Ik ben binnenkort klaar met mijn bachelor en ga dan voor een soort van intern voor drie maanden naar Brussel :upside_down_face:

Die intern heeft op zich niks met mijn studie te maken, maar ik heb er alsnog VET veel zin in. Heb ook al een kamer gevonden, moet alleen nog contract tekenen.

Wow wat leuk! Mag ik vragen wat voor soort baan het is?

Oeps beetje laat, maar het gaat om een accounts receivables baan :slightly_smiling_face:

Leuk topic! Ik ga als au pair naar Amerika deze zomer voor een jaar en daarna hoop ik daar ook te kunnen blijven wonen en een ‘gewone’ baan te vinden :slightly_smiling_face:

Dit zou wel echt een droom zijn, maar denk dat ik die nooit zal kunnen realiseren. Wil wel heel graag meer van de wereld zien, maar het lijkt mij zo lastig om dit te doen in combinatie met toekomstig werk. Zal dat niet een afknapper zijn als je na je opleiding eerst een jaar niks doet en daarna weer in het werkritme moet komen?

Ik wil heel graag in engeland wonen en werken. Maar dit betekend wel dat ik sowieso mijzelf nog moet omscholen dmv een master. Ik moet als het goed is in aanmerking komen voor een lerarenbeurs dan als engeland dan tenminste nog in de EU zit :hammer:

Afknapper voor jezelf of voor je toekomstige werkgever? Voor jezelf denk ik wel :stuck_out_tongue: voor je werkgever niet.

Misschien beetje een domme vraag, maar wat is dat?

Ik woon nu drie maanden in het buitenland, voor een exchange. Ik denk dat je eerst beter een stage of tijdelijk contract voor een baan in het buitenland kan proberen. Het is best een heftige ‘lifestyle-change’, zeker als je niet het uitzicht hebt om na een paar maanden weer naar Nederland te gaan. Al mijn klasgenootjes hier missen hun thuisland. Denk er dus goed overna! Je moet helemaal opnieuw beginnen, en vooral een sociaal leven opbouwen is lastig.

Desalniettemin is het ook mijn droom om (af en toe) in het buitenland te wonen en werken.

Ik ben in September naar de UK vertrokken voor mijn masterstudie. Nu ben ik hier bijna klaar mee en ben op zoek naar een baan. Ik merk wel dat er hier veel meer werk is dan in Nederland. En ik moet er ook echt niet aan denken om weer terug te gaan naar Nederland. Alleen het is wel zo dat er hier veer concurrentie is qua aantal mensen die voor een baan gaan.

Ik heb voordat ik hier begon wel al tijdens mijn undergrad studie op exchange geweest in de UK, andere stad maar toch, en wij hebben al heel lang engelse vrienden waar ik een aantal keer bij op bezoek was geweest voor die exchange dus ik had niet echt een cultureshock of dingen waar ik vreemd tegenaan keek.