Na je studie naar het buitenland voor een baan

Gezien ik toch echt heel graag eens naar het buitenland wil (en dan niet alleen voor vakantie) vraag ik me af of hier mensen zijn die na hun studie aan baan in hun werkveld hebben gevonden in het buitenland en hoe dit verliep en bevalt. Ben benieuwd naar jullie verhalen :slightly_smiling_face:

Dat is wel mijn droom! Ik wil later op een ambassade werken. Beschouw dit maar als een upje. :slightly_smiling_face:

Ik heb (nog) geen ervaring om met je te delen, maar ben dit ook wel van plan. Mijn opstapje hiervoor wordt dat ik een stage wil gaan lopen in het buitenland en dan hopelijk de kans krijg om op deze plek terug te komen na het einde van mijn studie.

Kun je met jouw opleiding een stage in het buitenland doen?

Leuk dat er meer mensen zijn die dit willen!
Met mijn opleiding kon een stage of minor wel maar dat moest altijd 1,5 jaar van te voren en op dat moment dat het kon om aan te melden werd ik opeens heel erg bang dat ik het niet zou kunnen enzo waardoor ik het nu niet meer kan doen en spijt heb :frowning_face:

Dit wil ik ook! Ik moet ook aankomend schooljaar in het buitenland stage lopen waar ik heel erg veel zin in heb. Wij zijn heel vrij in onze stage dus we mogen eigenlijk zelf bepalen waar en in welk land we stage willen lopen aangezien het bij ons meer om de ervaring in het buitenland gaat. Zodra ik zeker weet dat ik over ga naar volgend jaar moet ik het gaan regelen. Mijn droom is om bij een uitgeverij te werken in Amerika/England/Australie of Nieuw-Zeeland.

Zou ook echt een droom zijn voor mij, maar het is echt zo lastig om daar binnen te komen ;c Misschien als stagiair, maar toen ik op ambassades wat dagen mee zat te kijken kwam ik echt enkel mensen tegen met 4 talen en 3 opleidingen etc.