Na hoe lang vriend voorstellen aan familie?

Ik open eigenlijk nooit topics maar ik wil toch even weten wat anderen hierover denken. Ik heb sinds 2 weken een nieuwe vriend, super leuk allemaal. Alleen begint hij afgelopen week al bijna elke dag over het ontmoeten van mijn ouders en familie. Ik heb hem gezegd dat ik dat na twee weken (iets) te vroeg vind maar hij lijkt dat niet echt te begrijpen. Liever heb ik dat we nog wat weken verder zijn voordat ik hem meeneem naar huis.

Hij wil ook persé dat ik aankomende zondag mee ga naar zijn familie voor een diner en vind dat ik me niet zo moet aanstellen. Hij zegt dat hij een toekomst ziet in onze relatie en het daarom voor hem niet uitmaakt of ik zijn familie nu of over 2 maanden ontmoet.

Stel ik me aan of is twee weken gewoon nog vroeg? Hoe lang duurde het bij jullie voordat je de familie van je vriend ontmoette en andersom?

Je moet pas naar zijn familie gaan als jij daar zelf aan toe bent. Ik heb dat zelf ook gehad, dat mijn ex-vriendje echt aandrong om allemaal activiteiten en diners met zijn familie te ondernemen. En daar had ik dus echt geen zin in, dus dat heb ik ook niet gedaan.

Ik vind het persoonlijk te vroeg om mee te gaan naar diners/uitjes. M’n schoonzusje nam dr vriendje van 3 weken mee naar familiedag, heel bijzonder :’)

Even voorstellen en een half uurtje een kopje koffie drinken vind ik wel kunnen. Maar je moet vooral doen wat voor jou goed voelt en je niet laten pushen door je vriend! :slightly_smiling_face:

Oh mijn vriend had mijn ouders al ontmoet voor we wat hadden.
Maar ik bedoel langsgaan kan toch wel? Heel diner, snap ik als je daar geen zin in hebt.

Ik vind dat veel te vroeg, maar iedereen denkt hier anders over. Als je daar aan toe bent: doen! En anders wacht je af en moet je vriend daar maar begrip voor hebben :slight_smile:

Ik vind dat niet zo raar, waarom zou je zijn ouders niet willen ontmoeten…?
Woont je vriend niet thuis ofzo dat jij zijn ouders nooit zien?

Ik zie niet helemaal in waarom je niet gewoon iets kunt eten/drinken bij ze.

Ik vind dat najuist te laat. Ik vind dat ze hem wel in de eerste week, of voor de relatie gezien moeten hebben. Mijn ouders hebben meestal wel inzicht met of het een goede jongen is. En ik wil hun mening weten.

Voor officiele diners en feestjes vind ik het wat vroeg maar voor gewoon ‘ontmoeten’ vind ik het rijkelijk laat eigenlijk. Mijn vriend had mijn ouders al ver voor onze relatie officieel was, ontmoet

Ik vind er eigenlijk ook niks geks aan eigenlijk. Voor mij voelt het best logisch dat mijn ouders mijn vriend gezien hebben voor het überhaupt officieel werd. Kan me ook moeilijk inbeelden hoe het zou zijn als ik een vriend zou hebben en mijn ouders hem nog niet eens kennen.
Ik vond het overigens best eng om zijn familie te leren kennen, wij zijn ook meteen wezen lunchen met zijn gezin toen ik voor het eerst bij hen was. Maar ergens is dat juist wel fijn, iedereen kletst een beetje en eet en soms krijg je eens een vraag, ik vond het best rustig kennis maken. Overigens vind ik het wel lief van je vriend dat hij je meteen mee vraagt, blijkbaar is hij erg trots op je en wil hij je graag aan z’n ouders voorstellen.

Mijn vriend woont niet thuis nee dus ik zie zijn ouders nooit. Overigens wil ik zijn ouders natuurlijk wel ontmoeten en wil ik ook dat hij mijn ouders kent. Alleen meteen een diner met zijn hele familie is voor mij gewoon te overweldigend, dus vandaar. Gewoon wat drinken zou ik veel relaxter vinden, zeker omdat hij een hele …uhm high standard familie heeft. Misschien dat ik daar gewoon bang voor ben.

Is altijd verschillend. Bij mijn ex zei ik het na 4 weekjes.

Bij mijn huidige vriend. We spraken af, hij kwam me ophalen en stelde zich meteen voor aan mijn ouders, bij onze eerste date. Was echt heel schattig.

heb ik eigg geen last van gehad, mijn vriend was toen mn beste vriend en is dus al zo vaak thuis geweest bij ons, maar ik denk dat je zn ouders gaat ontmoeten, je dit moet doen als jij er klaar voor bent. :slightly_smiling_face:

ik denk dat dit voor een groot deel afhangt van hoe oud jullie zijn en of jullie allebei wel of niet nog thuis wonen bijvoorbeeld.

Mijn vriend en ik hebben elkaars ouders na 2 maanden ontmoet, we wonen van allebei ongeveer een uur weg dus dat was ook even plannen. Ik zou zelf ook niet na een week of 2 mijn nieuwe vriendje dan dus al meenemen.

Als je vlak bij elkaar woont of allebei nog thuis woont, is het denk ik logischer om eerder gewoon even bij elkaar langs te gaan en dús de ouders te ontmoeten al. Hoeft ook echt niet zwaar aan getild te worden lijkt me, je kan dan toch gewoon even hoi zeggen :slightly_smiling_face:

Je geeft al aan dat je er eigenlijk nog niet aan toe bent om meteen een diner bij te wonen. Je kunt beter toegeven aan je eigen gevoelens en je niet laten pushen door je vriend, al is het wel fijn dat hij je graag wil voorstellen aan zijn familie :wink:
Misschien eerst gewoon rustig op de koffie/thee komen met alleen zijn ouders en geen andere familie erbij is misschien wat fijner… Het komt vast allemaal wel goed :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het juist goed is om elkaars familie te zien als je voelt dat jullie relatie wel gaat lukken.

Wauw haha, veel verschillende meningen. Mijn vriend en ik wonen beide niet meer thuis en hebben elkaars ouders pas na 6 weken ontmoet. Of nouja, na twee weken relatie en na 6 weken daten. Ik zie niet echt in waarom alles zo snel zou moeten, heb ze nu ook pas 1 keer gezien en dat was even snel hallo zeggen en wat drinken en weer weg.

Ik hou persoonlijk niet echt van die familieaangelegenheden en hij ook niet dus vandaar dat we elkaars ouders pas 1 keer gezien hebben.

Ik zijn ouders (en broer en zus) na een maand of 7, hij mijn ouders na 8 maanden. Vond ik eigenlijk nog vroeg :’)

Edit: wij wonen allebei niet meer thuis, dus dat scheelt wel. Maar we waren er eerder gewoon nog helemaal niet mee bezig.