Na hoe lang officieel maken?

Hoihoi!

Ik ben nu al sinds een half jaar met een jongen bezig, we whatsappen sinds we elkaar ontmoeten hebben eigenlijk elke dag met elkaar. In het begin spraken we af en toe af, en vond ik hem wel leuk maar was ik niet overtuigd. Sinds eind augustus is het ineens een stuk serieuzer tussen ons geworden. We spreken sindsdien minstens 1 keer per week met elkaar af. Het voelt ontzettend goed en elke keer nadat ik hem gezien heb lijk ik alleen maar verliefder. Ik weet en merk dat hij dit gevoel ook heeft.

Ik heb eerder een (lange, 4 jaar!) relatie gehad en dit voelt nog beter dan toen. Nu ben ik er eigenlijk wel aan toe dat het officieel wordt tussen ons. Met name omdat me dit gewoon nog wat meer zekerheid geeft en ik weet waar ik aan toe ben. Ik weet nu ook nooit hoe ik hem moet noemen tegenover anderen. Maar wat vinden jullie? Is 2 maanden serieus bezig zijn met elkaar te kort om een relatie aan te gaan? Na hoe lang werd het officieel tussen jou en je (ex)vriend/vriendin?

Ben benieuwd naar jullie mening en ervaring!

Ik was een maandje met mijn vriend aan het praten en dat gaat nu ook al 1,5 jaar goed. Dus ik vind het kunnen. Daarnaast moet het voor jullie goed voelen. Als dat zo is, kan je de volgende stap prima zetten.

3 weken geappt, een maand gedate. Toen werd het officieel :slightly_smiling_face:

Ik kende mijn vriend een maand toen het officieel werd.

In principe staat er geen tijd op, je moet er gewoon allebei voor willen gaan.

Bij mijn ene ex kregen we officieel na een paar maanden appen & een paar weken daten. Bij mijn andere ex na een maand daten ongeveer.

Dus nee ik vind 2 maanden serieus met elkaar bezig zijn niet te kort om een relatie aan te gaan :slightly_smiling_face:

Wat goed voor jou voelt!!

Ik wens je heel veel geluk :kissing:

Nee helemaal niet te kort!! Ik kende hem pas 3 weken en had hem in cherso ontmoet, dus die hele week met elkaar en toen we weer in Nederland waren, was het al bij de tweede keer afspreken officieel haha

-

Er is geen gouden regel van na zoveel tijd heb je een relatie. In mijn ogen is iets een relatie als het ook daadwerkelijk zo aanvoelt.

Wij hebben een maand gedate en het toen officieel gemaakt

Dank voor al jullie reacties! :slightly_smiling_face:
Ik zat een klein beetje in twijfel omdat ik met mijn ex-vriend zeker wel een half jaar serieus heb lopen ’ scharrelen’ voor het iets werd, en naar mijn gevoel doen de meeste in mijn omgeving er ook wel zo lang over. Maar eigenlijk hangt dat natuurlijk van persoon tot persoon af, zoals jullie ook al zeggen.