Mijn vriend en ik hebben regelmatig seks met elkaar. Dan kom ik meestal eerst klaar, en daarna mijn vriend. Als hij dan is klaargekomen, dan houden we er mee op. Nu vraag ik mij af wat jullie doen als hij net is klaargekomen. Dan kijken we elkaar aan, maar weet ik eigenlijk niet echt wat ik moet zeggen. “Ik hou van je”? “Dat voelde goed”? “Laten we opruimen”? Het is verder niet echt ongemakkelijk, omdat we wel een goede band hebben. Het is alleen een situatie waarin ik echt niet weet wat ik zou moeten zeggen. Wat doen/zeggen jullie vaak op zo’n moment?
Niks zeggen? Gewoon knuffelen.
Als het je vriend is waar je je nooit ongemakkelijk bij voelt, dan gaat zoiets toch gewoon automatisch? Ik snap het niet zo goed, je kunt inderdaad ook gewoon niks zeggen? En anders zeg je gewoon iets over wat je voelt op dat moment? Ik denk daar in ieder geval nooit over na.
Wij geven elkaar altijd een kus, dan weten we dat t klaar is en dan gewoon knuffelen.
Wij geven elkaar ook een kus, blijven vaak eventjes samen zo liggen maar omdat we het zonder condoom doen moeten we wel altijd even alles schoonmaken voordat het bij mij eruit loopt.
Denk dat dat heel verschillend is. Bij ons gaat het altijd anders: soms vallen we gelijk in slaap, soms doen we gewoon ons eigen ding daarna, soms gaan we knuffelen.