Na drie maanden pas?

Hoi meiden,

Ik heb nogal een bewogen relatie met mijn ex gehad. Kort maar krachtig, zal ik maar zeggen. Het duurde een half jaar waarin we allebei ontzettend verliefd waren, maar het was ook in een klap voorbij. De break up leek echt verrassend goed; we vonden het allebei prima en dronken daarna een biertje en spraken af om gewoon vrienden te blijven. Dit vond mijn omgeving al raar, en ik zelf ook wel. Maar het ging zo makkelijk (mijn eerste break-up was een ramp waar ik maanden last van had) dus ik vond het prima.

Maar nu opeens voel ik me kut. We hebben elkaar ook op tinder waar ik heel sporadisch op zit, en dan zie ik dat hij regelmatig z’n profiel update. Ik heb hem nu verwijderd als match en tinder ook maar weer. Het whatsappgesprek staat al in mijn gearchiveerde lijst maar toch blijf ik me opeens ontzettend verdrietig voelen. Met hem was het een en al avontuur en hij gaf me een geweldig gevoel. Tegelijk weet ik ook dat hij niet goed voor me was, maar toch voel ik me zo ontzettend rot nu opeens, nadat het 3 maanden prima was (en we elkaar nog gewoon spraken en een paar keer zagen, maar nu opeens niet meer). We hebben nu ‘minder’ (bijna geen) contact omdat als we elkaar zagen de seks nogal een issue was; hij wilde wel maar ik niet en toch wel. Wel omdat het geweldig was, niet omdat ik het emotioneel niet echt een plekje kan geven.

Ik snap mezelf gewoon niet. Het leek zo goed te gaan maar nu voelt het alsof ik weer in zo’n gat val. Kan iemand dit verklaren of hebben jullie tips? Ik weet het gewoon even niet …

Het is toch niet zo gek dat je iets gaat missen, wat je een tijd gelukkig heeft gemaakt? Bij de één komt de klap alleen iets later dan bij de ander.

Zoveel mogelijk loslaten, die jongen. Neem tijd voor jezelf, met vrienden, zoek afleiding. Het komt wel goed.

^ Dankjewel, erg fijne reactie(:

Inderdaad afleiding zoeken pak je hobby’s weer op.