Na dit schooljaar naar het buitenland!

hoi,
een jaar geleden heb ik ook al dit onderwerp gepost, maar omdat ik dit jaar zekerder ben dan ik slaag voor mijn HAVO ben ik opzoek naar meiden die ook naar het buitenland willen. iemand met ervaring en/of goede ideeën?
Spanje trekt me erg aan om in mn eentje naar toe te gaan en daar te werken en spaans te leren. Ook een land verder weg lijkt me leuk, maar ik weet niet of ik dat ook in mn eentje wil gaan doen. Iemand tips of ideeën?

Kim

ik heb zelf een HighSchool jaar gedaan in USA, maar als je wilt werken enzo zou ikg ewoon wat informatie opzoeken bij organisaties die dat soort dingen aanbieden zoals Travel Active :slightly_smiling_face:

Ja lijkt me ook super leuk, maar ik weet niet of ik wel in mn eentje zo’n eind weg wil zijn. en áls ik dat zou doen kies ik toch voor Mexico… bedankt in ieder geval:)

Ik doe dit jaar eindexamen en ga volgend jaar in London studeren! Ik ga mijn volledige studie (4 jaar) daar doen, behalve het 3de jaar, dat is het ‘year abroad’ en dan ga ik naar een Spaanstalig land (ik ga Spaans studeren).

Maar jij wil gewoon een jaartje? Dat is in ieder geval wat ik er van begrijp. Daar weet ik verder niet zo veel over, er kwam wel een keer een organisatie bij ons op school langs en dat ging over vrijwilligerswerk in het buitenland. Misschien is dat leuk, naar een Spaanstalig land, eerst een paar weken Spaanse les en daarna vrijwilligerswerk doen?

Wil je echt een jaar weg, of meer tijdens je (lange) zomervakantie? Ik ben zelf ‘alleen’ in de zomervakantie weggeweest. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Thailand, zo te horen niet wat jij zoekt maar goed. :stuck_out_tongue: Ik raad je aan om eens gewoon bij verschillende organisaties (bijv. Travel Active, Activity International) rond te kijken zodat je een beter idee krijgt van wat je zou willen (:

Nou ik wil een half jaar gaan en dan na mn examens eerst een paar maandjes werken en daarna wil ik gaan. Ja lijkt me leuk om er bij te werken, maar zoek dan eigenlijk iets waar ik ook nog mee kan verdienen, maar dat zal wel niet makkelijk zijn omdat je vaak eerst de taal moet beheersen. Bedankt voor de tips! wat voor vrijwilligerswerk heb je gedaan? :slightly_smiling_face:

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis en op een olifantenproject (:
Mijn broertje zit nu in Australië en die kan daar best veel geld verdienen (vind ik). Alleen is hij daar wel voornamelijk om het land te zien/ontdekken en vindt hij het zonde om daarheen te gaan om echt geld te verdienen/sparen voor hier, maar het kán wel dus… Daar heb je het taalprobleem natuurlijk ook niet, dus misschien de moeite waard om eens naar te kijken! Of natuurlijk ‘gewoon’ naar Engeland of wat dan ook, genoeg opties waar je geen hele vreemde taal voor moet leren haha.

haha inderdaad, olifantenproject klinkt wel leuk! Het punt is dat ik persé spaans wil kunnen omdat het een veel gesproken taal is. Maar je kunt het via organisaties wel combineren met vrijwilligerswerk en hiervoor moet je dan eerst 4 weken spaanse les nemen dus valt nog wel mee. Vond jij het niet ‘eng’ om zo ver van huis te zijn? weet niet hoe lang je bent geweest:)? x

Klopt ja, zo iets combineren met Spaanse les lijkt mij ook heel gaaf (: Ik ben ‘maar’ 7 weken weggeweest dus dat is wel iets anders dan een half jaar haha. Ik vond het voordat ik weg ging ook wel een beetje eng, maar je leert daar zo snel zoveel nieuwe mensen kennen en je gaat vast een hele leuke tijd krijgen, dus dat is als je eenmaal daar bent zó weg!

Ja , het lijkt me gewoon een uitdaging om te ‘overleven’ zonder familie en vrienden haha:) ik hoop er veel vrienden aan over te houden want je hebt les met mensen van over de heel wereld. zat je in een gastgezin? :slightly_smiling_face:

Ja precies, dat is echt leuk (: Ik zat niet in een gastgezin maar in een ‘vrijwilligershuis’, was met vrijwilligers van over de hele wereld dus ook heel leuk!

klink echt heel vet haha ik ga t allemaal even uitzoeken :slightly_smiling_face:

Ik ga over 20 dagen voor 5 maand naar Malta. Welliswaar voor stage, maar this buitenland.

Leuk, wat voor stage? (:

LisArt, hoe was dat olifantenproject? Wanneer heb je dat gedaan, in de zomervakantie? Waren er nog veel andere vrijwillergers van jou leeftijd of? hihi, beetje veel vragen:)

Ik vond dat echt ontzettend gaaf! Je kunt in Thailand overal wel een ritje op een olifant maken maar dat is echt zó anders dan dit. Het was een opvang voor mishandelde en/of zieke olifanten en ik vond het echt heel leuk om zo de dagelijkse verzorging mee te maken en er veel dichterbij te komen dan de gemiddelde toerist. (: Ik heb het inderdaad in m’n zomervakantie gedaan, en toen waren er nog wel een aantal Nederlanders (en buitenlanders natuurlijk ook haha) van mijn leeftijd (18-20).

Ja ik vind die dieren daar echt super zielig die heel de dag toeristen moeten rondrijden… :frowning_face:

Ja, echt heel sneu is het… Maar ja wat doe je eraan :confused:

Ik ga volgend jaar ook een jaartje naar het buitenland. Ik weet nog niet precies waar ik heen wil, maar de organisatie waar ik mee ga vertelden dat, als je naar Londen gaat, daar elke dinsdagavond alle au-pairs die ook in Londen zitten bij elkaar komen. Misschien hebben ze ook zoiets bij jou?

het lijkt mij zelf heel leuk om volgend jaar een high school jaar in de US te doen