Na de puberteit pas jeugdpuistjes?

Hey,

Ik ben 20 en ik heb mijn hele puberteit geluk gehad wat betreft puistjes, want die had ik nauwelijks. Alleen rond mijn menstruatie een paar, maar verder was mijn huid altijd mooi egaal enzo.

Nu ik 20 ben begin ik ineens puistjes te krijgen; vooral op mijn voorhoofd maar ook hier en daar op mijn wangen. Ik vind het erg vervelend. Ik heb al vanalles geprobeerd; andere make-up, andere remover, tijdje geen make-up… Niks helpt.

Ik ben wel ongeveer een half jaar geleden gestopt met het slikken van de pil, dus misschien zit daar een verband tussen? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Is dit normaal?

Ik vind het wel vervelend dat mijn huid nu ineens zo onzuiver is, ik heb ook donkere kringen onder mijn ogen en aan de zijkanten van mijn neus (onder mijn wenkbrauwen). Hierdoor moet ik elke dag foundation op omdat ik er anders nogal ongezond uitzie, en het niet bij de rest van m’n look past.

Heeft iemand misschien tips hiervoor? Aan de pil gaan is geen optie, mijn lichaam verdraagt het niet.

Wat een uitgebreide reactie, dank je wel! :slightly_smiling_face: Echt tof, ik ga je advies opvolgen en dan zal ik later hier schrijven hoe het gegaan is.