Na de middelbare school

De examens naderen…nog maar 2 weekjes! Iedereen is natuurlijk druk aan het leren. ;p Maar ik vraag me af wat iedereen wil gaan doen na de middelbare school. Dus post hier welke studie je gaat doen aan welke hoge school/universiteit als je slaagt (en dat gaan we natuurlijk allemaal doen :grin:). Misschien kom je wel iemand tegen die precies hetzelfde wil doen!

Ik zelf ga Europese Studies doen aan de universiteit van Maastricht. (:

Sorry als er al zo’n topic is maar ik kon er geen vinden?

Ik twijfel nog tussen Frans en Rechten, waarschijnlijk aan de Universiteit van Nijmegen. :slightly_smiling_face:

Ik twijfelde eerst ook over Europese Studies (aan de UvA)! Maar nu ga ik als het goed is Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie doen.

Media & Cultuur, bij de UVA.

Reclame & Media @ Cibap College Zwolle

Diergeneeskunde aan de Universiteit Utrecht! en door met decentrale selectie ^^

Ik ga secretarielle beroepen doen @arcus heerlen. Ik wil makelaar worden dus moet iets met juridisch doen als vooropleiding…

Wow… allemaal zulke hooge opleidingen :expressionless:

Ik ga een opleiding voor horeca ondernemer/manager doen in Den Bosch.

Ik ga eerst een half jaar naar Australie, en daarna denk ik dat ik Psychologie ga studeren. Twijfel heel erg.

twijfel tussen design en toerisme.

ik weet 't nog niet(A)

zo’n topic bestaat al

nog twee maandjes en dan lekker klaar met 3e jaar opleiding:) woehaa:)
+stage+eindexamencollectie:W

Waarom iedereen zo hoog xD?

Ik ga kinderopvang doen.

duurt nog 2 jaar voor mij >_> kweet niet eens of ik overga =C

Oke, ik schrik hier van.
Examens over 2 weken al? Ö
Ik zit dan al bij m’n vervolgstudie; international aviation services.
Maar dan heb ik dus nog maar éen maand om flink hard bezig te gaan. Heb al een half jaar studievertraging

bah, ik moet nog een jaar na het deze x.x

maar daarna ga ik aan Leuven psychologie doen.

hoge hotelschool leeuwarden

Ik doe volgend jaar pas examen, maar ik wil heeeeel graag dokter worden, maar dat duurt zolang maar ik heb het er wel voor over. Heb ook nog geen idee waar ik dat ga doen…

ik zit nu 3-vmbo tl.
dus nog 1 jaartje na deze!
YESYESYES
weg van de grafschool.

daarna wil ik dierverzorging niveau 4 doen, en na die 3/4 jaar voor een eigen dierenwinkel leren. :grinning: