Na bachelor naar buitenland

Hoi!

Dit jaar haal ik mijn bachelor diploma Communicatie en Informatiewetenschapen. Ik wil hier na nog een master gaan doen, maar ik heb nog geen idee welke master dat gaat worden. Om mijn horizon te verbreden, wil ik daarom een jaar of een half jaar naar het buitenland. Het liefst Amerika, Australië of een ander ‘westers’ land (binnen Europa eventueel als dat heel veel moeite scheelt).

Ik zou dan graag een baan willen, die aansluit op mijn studie. Zodat ik ook die extra ervaring kan op doen, maar het kan prima een simpele bijbaan zijn, zolang ik er mee kan rondkomen om te kunnen leven daar. Want ik heb niet genoeg geld om echt zelfstandig te gaan reizen, en ook niet de mogelijkheid om dit nog bij elkaar te sparen. Werken in een bar zou in principe ook prima zijn, wellicht dat ik dan vanuit een simpel baantje iets anders kan zoeken. Met wat ik nu gespaard heb kan ik vliegtickets betalen, en zou ik één a twee maanden kunnen rondkomen.

Ik heb echter geen flauw idee hoe ik dit het beste kan aanpakken. Zijn er meiden die iets vergelijkbaars hebben gedaan? Zijn er misschien bepaalde bureaus of iets dergelijks waar ik terecht kan om me beter te oriënteren? Want onderdak en een baan zou ik liever bij voorbaat al geregeld hebben. Zodat ik in ieder geval met een zeker gevoel kan vertrekken.

Graag hoor ik of jullie tips hebben!

Ik ga na mijn bachelor naar Zweden om daar een master organic/ medicinal chemistry te volgen. Wat ik heb gedaan, is mij al anderhalf jaar van te voren inschrijven bij kamer sites om zo punten op de bouwen om voorrang te krijgen bij bepaalde studenten woningen. Verder heb ik een Zweedse bankrekening geopen en heel veel gespaard voor mijn verblijf daar. Ik ben nu ook nog de taal aan het leren. Een persoonsnummer moet ik nog regelen maar dat kan pas nadat ik ben ingeschreven. Verder adviseer ik je om je te oriënteren op een land en dan zoveel mogelijk te googelen.

Oh ja ik studeer volgend jaar pas af maar ben nu al bezig met voorbereiden. Uit ervaring weet ik dat er op internet veel websites en forums of blogs zijn o er studeren in buitenland

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.1775.html
In dit topic vind je wellicht mensen met ervaring