Na-apende vriendin

-

Ik zou gewoon is zeggen tegen haar: hé waarom koop jij alles wat ik koop? Dan zie je vanzelf wel hoe ze reageert.

Confronteren maar uiteraard op een ‘normale’ manier?

Ik vind het heel lastig om het hier over te hebben en misschien gaat het wel onbewust maar het valt me op dat…

Ergens is het een compliment voor je want ze kijkt overduidelijk tegen je op :slightly_smiling_face:
Maar snap dat het lastig is…

super bedankt meiden!

ik heb echt precies hetzelfde met een vriendin echt super vervelend. ik heb het ook echt met alles: hoe ik me kleed, hoe ik mijn haar doe, mijn tas, mijn nagels, mijn kaftpapier, mijn fotos op hyves enzo, mijn sport, mijn woordjes echt je kan het zo gek niet bedenken. een jaartje later moest ze toen naar een andere klas en toen zag ik haar bijna niet meer en ging het ook over. maar het jaar daarna kwamen we weer in dezelfde klas toen begon alles weer opnieuw ik werd er zo gek van en andere vriendinnen zagen het ook. Ik ben toen naar haar toe gegaan en heb gevraagd waarom ze het deed, toen was ze even stil maar het is nu wel veel minder geworden. Ik heb ook gevraagd of ze misschien onzeker was en dat bleek ook zo te zijn. Dat is meestal zo bij meiden die je veel nadoen. Het is nog steeds wel een beetje zo dat ze me nadoet maar dat vind ik niet zo erg, want wat mssmaris ook al zei het is natuurlijk ook een beetje een compliment.

pff wat een verhaal ik hoop dat je er iets aan hebt

super bedankt, ik vind het zelf ook heel vervelend we hebben er zelfs een keer ruzie om gehad; ik had een nieuwe mobiel dus helemaal blij zegt ze: ‘je weet dat ik die wou dus waarom koop je hem dan ook?’ en de volgende dag kocht ze dezelfde mobiel en altijd als mensen zeggen ‘hee hebben jullie de zelfde mobiel?’ zegt ze: ‘ja maar ik had em eerst…’ gaat echt nergens over haha

jaa echt super vervelend ik had dus echt precies hetzelfde altijd
maar ook als we samen gingen shoppen dan kocht ze alles wat ik leuk vond en toen kocht ik het ook niet meer omdat ik ook weer niet al die reacties van mensen wilde hebben

ik had vorig jaar ongeveer hetzelfde. ik zei dan tegen iedereen zo van: ja, ik heb zulke mooie gladiator sandaaltjes gezien ik moet ze hebben. :smiling_face_with_three_hearts:

terwijl pietje (schuilnaam) het nog nooit over gladiators had gehad enzo en ik praatte er al een maand over zegt pietje opeens: ik denk dat ik vanmiddag de stad in ga om gladiators te kopen.

ZOOOOO vervelend ! en dat met wel meer dingen, kon er niet tegen. nu zit pietje op een andere school en heb ik dat gezeik iig niet meer (:

ze kocht altijd wat ik wou hebben maar nog niet gekocht had.

pff… ik snap je helemaal.
ik vind het ook echt zéér irritant…
'k weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik het aan haar duidelijk moet maken. ;(
het is niet echt zichtbaar ofzo dat ze er hetzelfde uitziet als mij maar heel vaak als ik iets nieuws heb, of iets met diy heb gedaan ofzo zegt ze opeens;
oh, jaaa, dat ga ik ook doeen. of; oh, die wil ik ook kopen.
zo’n hekel aan.
maargoed, dit klinkt best wel zielig maar ik ga nu gewoon plaatjes met bijv. de tekst; if you don’t stop copying me i’m seriously going to eat you. enzo als msn plaatje doen. wie weet of het dan misschien tot haar doordringt.
maar eigenlijk ben ik gewoon te schijterig om het recht in haar gezicht te zeggen…
hier heb je vast niks aan maaarjaa. ;p

ken ik helemaal!!! ik heb iets gemaakt / gekocht zij vindt het eerst lelijk en daarna wilt ze het zelf ook en koopt ze het of maakt ze het ook. dan als ik iets van haar zie en ik denk das wel tof ik doe dat ook maar iets anders wordt zij woedend op mij :astonished:

ik kan daar nooit zo goed tegen. Dat mensen tijden lopen te roepen dat ze iets willen(en het steeds maar niet kopen) en dan denken dat ze dan het alleenrecht erop hebben?
Ik roep bijna nooit wat ik wil hebben, maar soms zijn het wel dezelfde dingen die iemand anders die ik ken ook wil hebben. Maar dat betekent niet dat ik die dingen niet mag kopen ofzo.
Net als nieuwe dingen. Sommige meiden trekken alles wat ze nieuw hebben meteen aan. Ik doe dat niet altijd, maar dan is het wel vaak zo dat ik iets b.v. eerder had dan een klasgenoot maar het alleen nog niet naar school aan had gedaan.
Ik vind dat je er gewoon nooit een groot probleem van moet maken als mensen soms iets hetzelfde kopen. Lekker boeiend zeg, iemand mag toch zeker zelf wel weten wat ze met haar eigen geld doet? Hoef jij toch niet voor iemand te gaan bepalen?

had ik ook met een vriendin. ik had het over een mobiel die ik in het weekend zou gaan kopen. En zijn vond het ook helemaal leuk voor me. En daarna begon ze te praten dat ze hem ook wou. Maar daar trok ik me niets van aan en kocht hem gewoon. Dus ik heel blij hem laten zien. Zegt ze: kijk, deze wou ik nou eerst ook. maar ik vind hem helemaal niet mooi. komt er een andere vriendin een week later die hem in het roze (bah!) had gekocht. zegt ze": Wauw! Die mobiel is zo vet he, en die kleur ook. die ga ik misschien ook kopen, vindt je toch niet erg?
uiteindelijk had ze hem niet gekocht. -.-" ze kwam met een 'hele dure(zoals zij het zei) ’ mobiel aanzetten. nou, die wou zichzelf dus gewoon bewijzen uiteindelijk. Ze bleek trouwens ook helemaal niet blij te zijn met haar dure mobieltje, dat kon je gewoon aan dr zien.

wat een verhaal.

Heb ik ook een paar keer gehad met vriendinnen! Daar heb ik zooo’n hekel aan! Heb het tegen allebei gezegd, de ene zag het zelf in en is ermee gestopt, maar de ander doet nog precies hetzelfde…

Dit had ik dus ook, maar weetje wat helpt? Gewoon als je iets leuks ziet als je samen aan het winkelen ben, niet tegen haar zeggen! Hou het voor je en zeg bij dingetjes van haar stijl dat ze heel leuk zouden staan bij haar. :slightly_smiling_face:

Dat is de leeftijd… Een fase, gaat wel over.
Bekijk het van de positieve kant, ze kijkt naar je op. Jij bent haar ‘rolmodel’
Maar je kan het er altijd eens met haar over hebben.

jaa het is gewoon vervelend niets is echt meer mijn ding, omdat zij ook alles hetzelfde moet.

-

Gewoon over praten denk ik?

Ik zou het haar gewoon zeggen.