Na afwijzing bij hém in de klas

Hee!

Ik heb al eens raad gevraagd hier op het forum, maar nu ben ik wéér wat in de war en weet ik niet wat ik moet doen. Neem even de tijd, want het volgende is een beetje een lang stukje:

Het zat dus zo. Ik vond een jongen leuk, al bijna 2 jaar. Ik heb hem dat afgelopen Mei laten weten dmv een brief (omdat ik het gewoonweg niet durfde te zeggen). Hij mailde me een paar weken later, dat hij het wel stoer vond dat ik het hem had laten weten, maar dat hij ‘jammergenoeg niet hetzelfde voelde’ voor mij. Hij schreef ook dat hij het moeilijk vond om me af te wijzen, omdat hij het niet prettig vond mensen verdrietig te doen voelen.
Dat alles was tijdens mijn eindexamens. Ik voelde hier echt heel erg rot door. Doordat ik van mezelf al erg onzeker ben, en gewoon enorme pech had tijdens het maken van mijn examens, zakte ik.

En nu doe ik dus het jaar over, en zit nu bij sommige vakken bij die jongen in de klas. Ik vind het al heel moeilijk mij aan te passen aan mijn nieuwe klas en aan mijn nieuwe klasgenootjes, maar daar komt dus nog wat bij. Ik voel me echt heel ongemakkelijk als Hij in de buurt is, ook doordat ik het gewoon nog heel moeilijk heb met het feit dat hij mij niet leuk genoeg vindt. We zeggen niks tegen elkaar, kijken elkaar niet aan enz… Verre van een ‘normale omgang’ met elkaar dus. Ik had gehoopt dat we ondanks alles gewoon normaal met elkaar zouden kunnen omgaan, maar dit lijkt dus tot nu toe niet te lukken. OKee, ik zit pas een paar dagen op school dus het kan nog veranderen, maar ik heb niet het gevoél dat dat zal gaan veranderen.

Ik heb echt het idee dat dit mijn schuld is. Ik voel me er enorm rot door en ik weet absoluut niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij raad geven over wat ik moet doen en hoe ik het jaar toch een beetje kan doorkomen? Hoe moet ik me tegenover hem gedragen? En hoe vergeet ik hem het beste? Het is nou al maaaanden geleden dat hij mij dat mailtje stuurde, maar ik lig nog elke avond te huilen, en het verdrietige gevoel gaat maar niet weg… :frowning_face: Is het normaal dat het zolang duurt?

Sorry voor het lange verhaal. Ik kan gewoon bij niemand m`n hart luchten… Ik moest het gewoon even kwijt eigenlijk… XX

Als eerste: Respect, dat je dat durfde te zeggen!

Hmm je situatie is idd lastig, maar probeer je je er even vanaf te zetten, stort je op je schoolwerk en als je het graag wilt, kun je langzaam je omgang met elkaar opbouwen, vraag hem bijv een keer of hij je wilt helpen bij iets of watdan ook. Laat je je iig niet op je kop door zitten, je wilt toh immers een leuk schooljaar hebben en als neusje van de zalm slagen :grinning:

Over de luduvudu: Ik heb me langer dan een jaar rot gevoeld, vaak gehuild omdat het uit ging met de jongen waar ik ook meer dan een jaar mee heb gehad, dus ja iedereen heeft zn eigen tempo om iets te verwerken, niks abnormaals dat je je er nog rot over voelt. Liefde kan immers hartverwarmend maar ook hartbrekend zijn, het is altijd rot als je niet beantwoord. Mijn tip: Probeer je je er overdag sowieso overheen te zetten, zodat je je op je school kan storten. En wie weet, nu jullie mekaar vaker gaan zien, gaat die op een gegeven moment misschien wel zien wat voor een leuke meid je bent!
Hoop je dat wat aan me lange verhaal hebt! Sterkte ermee

awh…sterkte. ik weet even niets nuttigs te zeggen verder ):

Love sucks, natuurlijk is het het mooiste wat er is, maar ook het pijnlijkste. Je stelt je zeer kwetsbaar op voor iemand en die gene kan je gemakkelijk pijn doen, al wil die gene je helemaal geen pijn doen (zoals hier).

Voel je er zelf niet schuldig over dat het contact nu zo is, die gozer wilt je waarschijnlijk verder geen pijn doen en het is heel lastig je na zoiets gewoon te gedragen alsof er niks gebeurd is, maar dat is niet jou schuld. Dat is gewoon iets wat het tien keer zo hard maakt. Wat ik zou doen is met hem praten, even over die drempel heen zetten, hoe lastig het ook is. Het lijkt me niet fijn om elkaar niet durven aan te kijken.

En het is heel vervelend dat je nu nog steeds zo verdrietig bent, maar het is NIET raar. Ieder heeft zijn eigen verwerkingsperiode nodig, of het nu zoiets is of de dood.

Succes meid!

http://www.youtube.com/watch?v=L2BjJbKQkgc

^subtiel ben jijXD