Hangt inderdaad van de studie af, maar zal je vragen proberen te beantwoorden (:
Is het daadwerkelijk zo moeilijk?
Ik vind het op mijn opleiding (niet alleen maar theorie) vaak best moeilijk, maar als je gemotiveerd bent ervoor te werken en de stof gewoon bijhoudt is het wel te doen. Dus moeilijk, maar niet onhaalbaar, je hebt niet voor niks je Voorbereidend WO. ;]
is het veel verschil van het vwo ?
Ja, vooral omdat je veel meer zelfstandigheid hebt. Ik heb helemaal geen verplichte college’s meer, en het kan eigenlijk ook niemand wat schelen of ik m’n ‘huiswerk’ wel netjes af heb. Het is dus eigenlijk compleet je eigen verantwoordelijkheid, maar dat vind ik persoonlijk alleen maar heel fijn. Oh ja en wat degene onder mij zegt ook, de stof is vooral veeeeel meer dan op het vwo. Maar ook daar geldt: hou het bij, dan lukt het best (is mijn ervaring).
kan je daarnaast ook normaal je sociale leven lijden?
Ja hoor, makkelijk. Natuurlijk kost een studie (veel) tijd, maar je houdt echt nog wel tijd over.
hoeveel lessen heb je in 1 week ?
Ik heb momenteel zo’n 8-10 college’s van 1,5 uur per week, maar het verschilt erg per periode of week en ik ga ook niet altijd overal heen.
heb je ook nog vrije tijd voor je zelf over ?
Ja hoor, genoeg. (:
vanwaar betaal je je studiekosten ? en heeft dat werk ook met je studie te maken ?
Mijn ouders betalen mijn studie (collegegeld+boeken), de rest (ik zit op kamers) betaal ik zelf, van studiefinanciering+baantje. Mijn baantje heeft verder niets met m’n studie te maken.
Oh en ik studeer Bedrijfseconomie, weet niet wat voor iets je zou willen gaan doen maar dat sluit dus aan op VWO E&M!