Na 6 dates

Ik ben sinds drie/vier weken aan het daten met een jongen (die ik al langer ken), en we hebben nu zes keer afgesproken. De laatste keer dat ik hem zag zijn we verder gegaan (nog geen seks gehad, maar wel de andere stapjes zeg maar). Toen hij wegging zei hij nog: ‘Ik zie je snel weer toch?’ Hij is ook gewoon een lieve jongen en het is super gezellig elke keer als ik hem zie. (wat drinken in de stad, filmpje kijken, wandelingetje maken etc.) Ook is hij niet zo’n type dat het alleen maar om de seks doet.
Maar nu doet hij naar mijn idee ineens minder leuk, we praten in ieder geval minder op Whatsapp. Ik weet niet of ik moet vragen of er iets is, of een keer wachten tot hij initiatief neemt en begint met praten of vraagt wanneer we elkaar weer zien.
Oeff dit klinkt zeer wanhopig allemaal haha. Ik wil niet claimerig doen maar van hard-to-get houd ik ook niet zo, ik wil wel dat hij weet dat ik hem leuk vind. Kan ik het beste even afwachten of niet?

Misschien heeft hij het druk met school ofzoiets. Ik zou wachten tot hij weer iets van zich laat horen. En als hij dat na een tijdje nog niet heeft gedaan kun je hem best vragen wat er is. Je hebt wel het recht om te weten wat er met hem is vind ik, aangezien jullie al een aantal dates hebben gehad!

Ik zou, zoals al gezegd, wachten totdat hij weer iets van zich laat horen.

ik zou eerst wachten tot hij weer wat meer van zich laat horen.
ik zou wel met hem over hebben,hoe nou zit wat de bedoeling nou is
je moet het hem ook niet opdringen, geduld is een schone zaak :cold_sweat:

Hmm… Ik zou juist vragen hoe het zit. Je kan er beter niet omheen gaan draaien… Daarmee maak je jezelf alleen maar gek… Dus ik zou gewoon vragen wanneer jullie weer iets gaan doen? En als hij kortaf doet (?) dan zou ik vragen waarom dat zo is… Het hoeft totaal niet opdringerig over te komen ofzo. Maar gewoon subtiel vragen :wink:.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik voor de middenweg ga haha. Vandaag even afwachten of hij iets zegt (we spreken elkaar meestal wel dagelijks) en als ik niks van hem hoor vraag ik morgen wel wat de bedoeling nu is, en dan ieets subtieler :wink:

Succes!

Maar wat is minder leuk? En is hij de vorige keer begonnen met praten? En ik vind het helemaal niet wanhopig hoor. Maar als het pas een dag geleden is dat jullie gepraat hebben moet je nog wel even wachten ja. Ik zou denk ik als hij na een week nog niks heeft gestuurd vragen wat er is.
Veel succes! Xx

Ik heb uiteindelijk toch maar wat gezegd gisteravond, en hij reageerde dat hij het leuk vond om af te spreken en hij stelde uiteindelijk zelf een dag voor.
Dus nu hopen dat het weer zoals normaal is komend weekend :slightly_smiling_face:

Mijn vriend en ik hadden ‘officieel’ pas iets na meer dan een half jaar daten. (Daar voor gedroegen we ons wel al alsof we wat hadden maar hadden we het gewoon nog niet uitgesproken.)

Ik zou me niet zo druk maken. Misschien is hij gewoon even bezig met school of iets dergelijks. Ik vind wel dat je kunt vragen of er wat met hem is hoor als hij over een tijdje nog raar doet, maar wel op een aardige manier en niet verwijtend.

Ik zou hem even wat ruimte geven. Als hij je echt leuk vind zoekt hij wel weer contact met je. Doet hij dit na een tijdje niet dan kan je altijd nog met hem erover praten!

Oh gelukkig maar! Ik hoop dat je het nog leuk gaat hebben met 'm! :slight_smile:

ik zit in ongeveer zelfde situatie, alleen heb ik wel tegen hem gezegd dat ik hem leuk vind. en gevraagd wat hij nou wou… waar op ik het antwoord kreeg dat hij me wel leuk vond, maar het ook nog te vroeg vond om echt meer te zeggen…

en nu wil ik dus heel de tijd smssen, maar aan de andere kant ik heb gezegd wat ik denk, wil… dus heb ik zo iets van hij moet nu laten merken dat hij het ook wil…

oke volgens mij is dit echt heel vaag berichtje geworden… sorry
maar wilde je gewoon even laten weten dat je niet de enige bent !

Hmm, dat is ook lastig. Dan weet je ook niet echt waar je aan toe bent! Maar hoe lang zijn jullie aan het daten? Volgens mij is het bij jongens vaak ook zo dat het even duurt voor ze het hun ouders durven te vertellen haha, dus dan kan het ook dat het daarom even duurt om het ‘officieel’ te maken! Maar zien jullie elkaar wel nog steeds? Of wil hij ook rustig aan doen met afspreken?

Ik heb gisteren eens helemaal niks gestuurd, en dan stuurt hij ook gewoon niets de hele dag. Maar toen ik terug zat te lezen in onze gesprekken, viel me ineens op dat ik bijna altijd het gesprek startte en toen was er ook nog niks aan de hand en altijd super leuke gesprekken. Misschien is hij niet zo van het whatsappen en voor hem meer gewoonte dat ik begin, i don’t knooow. Het kan nu natuurlijk voor hem ook lijken dat ík juist minder enthousiast ben…

bijna 2 maanden maar hij is tussen door wel paar weken op vakantie geweest…
het is gewoon verveld omdat ik zelf al 2 weken ofzo aan het twijfelen was van “wat wil IK nou” en nu weet ik dat dus… maar dat is (nog) niet wat hij wil.

Ik dacht, ik laat nog even weten hoe het is gegaan!
Het was afgelopen weekend echt weer heel gezellig toen ik hem zag. En dan zegt hij weeer: “zie ik je snel?”
Maar nu is het weer hetzelfde als vorige week. We praten wel, maar het komt vooral van mijn kant. Het lijkt mij bijvoorbeeld ook leuk om hem doordeweeks eens te zien, ook al is het maar even een uurtje.
Als hij nu zelf niet voorstelt om weer af te spreken, ben ik er een beetje klaar mee denk ik. Want dan weet ik ook meteen hoe hij is en ik houd júist van die spontaniteit en initiatiefrijke jongens :stuck_out_tongue:

Ja sommige jongens zijn nu eenmaal niet zo ondernemend. Mijn vriend bijv. vind praten heel lastig, daarom zegt hij bijna nooit lieve dingen… maar hij voelt ze allemaal wel. Je moet voor jezelf beslissen of je daar tegen kunt of dat je dan liever een jongen hebt die dat wel is.

Tja dat lijkt me ook wel lastig voor je, dat je het er echt uit moet trekken haha. Maar uiteindelijk weet je dat hij zo is en als je hem goed genoeg kent maakt het minder uit misschien.

Bij mij is het ook zo dat hij nog nooit een serieuze relatie gehad heeft en ik wel. Dus misschien dat hij ook nog wat verlegen is daarin en ik er al meer van verwacht. En daarom wil ik het eigenlijk wel een kans geven, omdat hij misschien een beetje ‘op gang’ moet komen :stuck_out_tongue: maar het begint langzaam wel een beetje vervelend te worden…

Ik snap dat het vervelend is, maar ja… wellicht neemt hij het juist wel serieus en is bang een foute indruk te maken, resultaat: Hij durft niets te ondernemen. Spreek hem hier een keer op aan, face-to-face. Als hij dan nog niet los komt, dan is het misschien beter er een punt achter te zetten.