Na 10 jaar verbreekt vriend relatie...Wanhoop.

Ik zit met een dingetje. Tenminste, voor mij is het een DING. Het leek me goed om het van me af te schrijven, en ben benieuwd naar jullie reacties, tips, ed. Ik zal eerst beginnen met mijn verhaal.

Ik ben 26, mijn “ex”-vriend 30. We waren al 10 jaar samen. Jup we zijn vroeg begonnen. Hadden beide wel prille liefdes gehad, maar dit was serieus. Vanaf dag 1 konden we niet zonder elkaar, en na 2 weken kocht hij al een ringetje bij de juwelier voor me. Beide niet wetende dat we nog zo’n toekomst voor ons hadden. We woonden 5 jaar samen, in ons nieuwe, gekochte huis.

Wat kan er nog mis gaan? Het ging perfect. Tot hij veranderde. Zijn telefoon werd hem heilig. Ik mocht er na 9 jaar opeens niet meer aankomen. Op zijn werk was er een “meid”, die ik vanaf het begin al niet mocht. Op een of andere manier kon ik haar foto’s al niet uit staan. Geen idee waarom. Maar zo gauw we ruzie kregen, noemde ik toch altijd haar naam. Dat ie dan maar naar haar moest gaan. Hij vond het belachelijk. Er is niks met haar. Blabla.

Terwijl ik beter wist, contact was er. Ik zag berichten op facebook, berichten op zijn werktelefoon, op zijn eigen telefoon. Het was er. En op een dag komt hij met “ik weet het niet meer” en vertrekt naar een vriend. Ik dacht dat het een pauze was. Daar leek het op. Even alles op een rijtje zetten. Maar hij had al tegen al onze vrienden en vriendinnen gezegd dat het uit was. Over was. En dat het van 2 kanten kwam. En ik weet van niks.

We zijn nu 4 maanden verder en ik heb het er zo moeilijk mee. Ik moet hem los laten, ik weet dat hij zijn collega vaak ziet, meer dan vaak, dat hij haar leuk vindt en zij ook al bij zijn ouders thuis is geweest. Maar hij zegt dat hij niet verliefd is, geen relatie heeft, en het gewoon gezellig met haar heeft. Bij zijn ouders thuis??

Kom op. Ik heb ook een selfie van hun gezien op zijn achtergrond van zijn telefoon. We zien elkaar nou eenmaal regelmatig met onze vrienden. Ik ging door het lint toen ik het zag en ben huilend naar huis gerent. Mijn gevoelens alle kanten uit. Hij zegt niet verliefd, vindt haar wel leuk, vindt mij ook nog leuk, vindt haar knap, maar mij ook, houdt nog van me, maar is altijd bij haar.

Het zegt genoeg ik weet het. Maar mijn gevoel zegt dat hij het dondersgoed weet, en allang heeft gekozen, maar het niet durft te zeggen. Misschien om mij geen pijn te doen, maar ik wil het wel weten.
Door de mooie praatjes ben ik zo gaan twijfelen en gaan hopen.
Maar hij komt niet. Het is 4 maanden geleden, waar is ie? Niet hier. Hij komt ook nog wel is hier, voor post en ons huis staat te koop, om spulletjes te halen. Dan is het altijd huilen. Zowel voor mij als voor hem. Elkaar vasthouden, en hem dan toch weer laten gaan…

Het is een heel verhaal maar ik weet niet wat ik moet. Mijn leven is op mijn 26e even door de war geschut. Toekomstplannen weg. Ik zit in een diep gat, en ondanks lieve vriendinnen weet ik niet hoe ik hier uit ga komen. Ik heb hem nodig. Maar hij heeft haar. Is dit het einde van ons contact… Hij geeft duidelijk aan mij niet kwijt te willen en goede vrienden te willen zijn…

Maar dat gaat toch niet… Zeker als het straks tussen hun officieel een relatie is… Pff… Help. :frowning_face:

heeyheey,

ach meis, ik betwijfel of hij nog wel echt van je houdt. Ik weet dat je dat andere meisje niet mag, maar misschien kan zij jou vertellen wat er aan de hand is. Misschien verbergt jouw ex dingen voor je, zoals wel een relatie met haar. Wat ik jou nu aanraad, hoe moeilijk het ook kan zijn na 10 jaar, om verder te gaan met waar je mee bezig was, alleen zonder hem. Uiteindelijk kom je er in je eentje veel sterker boven uit. Ga werken of studeren. Begin ook met daten, zo zal hij zien
misschien denkt hij nu dat je wanhopig bent, en dat is natuurlijk het laatste wat je wilt en is ook totaal niet aantrekkelijk. Hij is ooit verliefd geworden op een meid als jij, laat hem nu zien dat je net zo geweldig,vrolijk,leuk en sociaal bent. Zoek geen contact met hem op, ga met nieuwe mannen uit (only if you want to) en zet plaatjes op social media. Als dat hem niks uitmaakt, voelt hij wss idd niks meer voor je. Als hij ernaar gaat vragen etc, geeft hij degelijk wel om je. Maar trap hier niet, ga door met het ‘druk en gezellig en leuk’ hebben. Als hij ziet dat je zonder hem net zo goed kan leven en veel plezier hebt, zal hij misschien deel uit willen maken van dat. En ik moet ook wel zeggen dat zijn collega wel een sloerie is… je gaat niet zoveel met een jongen om die een vriendin heeft, en al helemaal niet op zo’n manier. Is zij de reden dat hij bij je wegging? misschien moet je hem dan ook betwijfelen. Want dit doe je niet als je van je vriendin houdt.

Als hij het prima kan doen zonder jou, kan jij dat ook!
succes!

Haal het beste uit je leven, een gozer heb je niet nodig!

En zoek afleiding!

ooh wat moet dit vreselijk voor je zijn. wat vervelend meid. 10 jaar is niet niks. ik wens je heel veel sterkte in wat je ook besluit te doen. maar laat je niet aan het lijntje houden door hem.

Wow wat verschrikkelijk voor je… Je bent zo lang samen met hem geweest. Ik hoop echt dat je je snel beter kunt voelen, ik maak nu ook zoiets mee (is niet te vergeleken met jouw relatie van 10 jaar natuurlijk!) dus snap dat het hartstikke moeilijk is voor je! Hopelijk kan je veel afleiding vinden waardoor je niet de hele tijd aan deze situatie hoeft te denken. Heel veel sterkte! :hugs:

Ik vind het zo jammer dat hij het niet goed met je heeft afgesloten, en dat na 10 jaar! Veel sterkte, heb verder geen tips maar vind het echt heel erg sneu voor je en hoop dat het huis snel verkocht is en dat je een nieuwe frisse start kan maken!

Waarom plaats je dit ook op FOK!..? :’)

Misschien wilt ze nog meer advies? Sterkte ts, zoek veel afleiding!

Hoi meid, wat is dit verschrikkelijk zeg. Ik zit zelf op dit moment ook met zwaar liefdesverdriet (pas 2 weken, maar toch) met de hoop dat het goed komt. En ik voel met je mee. Ik snap helemaal waarom je wil weten hoe het nou zit tussen hem en haar. Dat zou voor jou toch een extra bevestiging zijn om hem echt los te kunnen laten en verder te kunnen ipv dat hij je hoop geeft door je te omhelzen etc! Ik vind het overigens een hele domme man, omdat je in lange relaties bijna altijd wel te maken krijgt met een andere verliefdheid. Dit komt zo vaak voor, en het is maar net wat je ermee doet als partner zijnde. Hij is inprincipe weggevlucht voor zijn problemen, waardoor hij echt als een lul klinkt. En wat hem nog meer een lul maakt, is dat hij het helemaal niet toegeeft naar jou toe waardoor jij dingen minder snel kan verwerken en met vragen blijft zitten! Ik zou toch proberen om niet om hem te blijven wachten. En ja dat advies is ook voor mezelf, want mijn ex geeft mij ook wel degelijk hoop als ik hem dan spreek, dat is afgelopen week ook maar 1 keer geweest… wat ik nu ook doe is proberen om me vooral te focussen op mezelf ook al denk ik 24/7 aan hem. Ik schrijf nu elke avond in een schriftje op hoe ik me voel en ik merk dat dit een klein beetje helpt. Je gevoelens uitten op papier kan erg rustgevend zijn. En vooral ook denken dat je beter verdiend dan dit! Ik weet het, het komt met vlagen. Het ene moment voel je je best wel prima en het andere moment kan je alleen maar huilen. Wat ik nu doe, is vooral niet aan mijn ex laten merken dat ik hem heel graag terug wil. Je kan toch niet anders! Als je constant zegt dat je iemand wil en niet zonder iemand kan, wat is daar dan aantrekkelijk aan? Probeer te doen alsof het prima met je gaat en huil thuis je oogballen uit. Stay strong! En dan zal hij spijt krijgen dat hij je ooit heeft laten gaan. We kunnen dit aan meid, je bent niet alleen.

Vandaag heeft mijn vriend het uit gemaakt na een relatie van 4 jaar. Going through a tough time :frowning_face: Fijn om deze reacties te lezen, heb je veel aan

Lieve meid, ik vind het zo erg. 10 jaar is een groot deel van je leven en het is ongelofelijk dat hij zoiets zomaar heeft weggegooid voor iemand anders zonder voor zijn eigen relatie te vechten…En op zo’n ongevoelige manier, dan vraag je je af met wat voor persoon je hebt samengeleefd. Je kan blijven hopen dat hij terugkomt of beseffen dat iemand die echt van je houdt, jou zoiets nooit zou aandoen. Ik raad je aan om al het contact met hem te verbreken: zorg dat z’n spullen in één keer de deur uit zijn, laat hem zijn postadres veranderen en laat iemand anders de verkoop van het huis met hem regelen. Je moet harder zijn tegenover hem èn jezelf, want anders ga je je nooit beter voelen. Succes!

'Terwijl ik beter wist, contact was er. Ik zag berichten op facebook, berichten op zijn werktelefoon, op zijn eigen telefoon. Het was er. En op een dag komt hij met “ik weet het niet meer” en vertrekt naar een vriend. Ik dacht dat het een pauze was. Daar leek het op. Even alles op een rijtje zetten. Maar hij had al tegen al onze vrienden en vriendinnen gezegd dat het uit was. Over was. En dat het van 2 kanten kwam. En ik weet van niks. ’

Ik heb net hetzelfde meegemaakt na een relatie van 5 jaar… Ik vergeef hem het nooit dat ik het van anderen heb moeten horen.