Na 1 mei aanmelden

Hoi meiden,

Ik zit er aan te denken om toch van opleiding te switchen, maar zoals jullie wel weten kon dat eigenlijk tot 1 mei. Weet iemand hoe dat dan zit als je je na 1 mei aanmeld? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met de huidige regelingen weet ik niet precies hoe het zit. Als het geen super populaire studie is met loting dan denk ik dat het wel kan. Tegenwoordig heb je ook allemaal van die studiekeuzechecks voordat je wordt toegelaten. Denk dat je het beste even met de hogeschool/universiteit zelf contact kan opnemen.

In 2011 was ik zelf pas eind juni ingeschreven vanwege een fout van de hogeschool zelf (op duo stond wel alles goed maar blijkbaar bestond ik bij de hogeschool niet). Dit leverde mij toen geen problemen maar veel dingen zijn veranderd in de loop der jaren dus bel ze even zou ik zeggen :slightly_smiling_face:

Gewoon bellen naar de hogeschool waar je naartoe wil. Sommige doen moeilijk, bij andere hogescholen is het geen probleem.

Ik weet dat het bij mijn hogeschool kan. Het advies van de Studiekeuzecheck is wel bindend na 1 mei en als de klassen al vol zitten kan er helaas ook niks meer gedaan worden. Dit kan wel per hogeschool verschillen. Het beste kan je even op de site kijken en/of bellen.

Verschilt inderdaad heel erg per school én opleiding. Gewoon even contacten met de studie.

Ik wilde ook van opleiding switchen, maar dacht dat het niet zou kunnen omdat het al ver voorbij de inschrijfperiode was. Uiteindelijk ben ik bij het begin van het schooljaar, op aanraden van een klasgenoot, toch even langsgelopen bij de schooldecaan en is het binnen een paar dagen tijd gelukt te switchen.

Dit was overigens wel binnen dezelfde school, dus dat zal het makkelijker maken.