Na 1 keer werken al ontslag nemen?

Ik werk nu sinds kort bij de Plus als vakkenvuller. Nou had ik eerder ook gesolliciteerd bij een andere supermarkt waar een vriendin van mij werkt, en daar ben ik nu ook aangenomen. Ik zou nu dus graag willen stoppen bij de Plus (heb er pas 1 keer gewerkt) en voortaan bij die andere supermarkt gaan werken. Hoe moet ik dit aanpakken? Is dat niet raar om nu al gelijk na 1 keer werken te zeggen dat ik wil stoppen met een getekend contract en alles?

Ik zou het eerst met je leidinggevende bespreken. Uiteindelijk ben je altijd vrij om je ontslag in te dienen, maar onthoudt wel dat je een contract hebt getekend. Als je uiteindelijk ontslag neemt moet je waarschijnlijk een maand nog werken, dus je kan sowieso niet gelijk naar het filiaal van je vriendin.

Het is zeker niet raar, maar het kan wel een beetje slordig overkomen.

Is helemaal niet raar, heb ik zelf ook gedaanšŸ¤£

Had een dagje bij de Zeeman gewerkt en heb sociale angst. Was echt niet leuk, was wel beetje schamend voor mij vond ik om meteen na de eerste dag te stoppen maarja. Als je iets niet wilt dan moet je het ook niet forceren op je, bestaan trouwens nog gekkere keuzes of verhalen dusja gwn doen wat goed voeltšŸ¤Ŗ

Is niet raar! Denk wel om je opzegtermijn. Meestal is dat 1 maand.

Ik werk zelf ook bij de Plus, bij mij werd verteld dat als het je niet bevalt je binnen 2 maanden volgensmij meteen ontslag kan nemen en je diensten ook niet hoeft af te maken.

Als je geen opzegtermijn hebt kun je meteen weg. Ze zullen je waarschijnlijk niet meer aannemen in de toekomst, maar je wilt daar toch niet werken.