'n vraag over auditie's voor film ?

ik heb gelezen dat als je een auditie voor een film gaat doen, dat je dan een stukje toneel moet doen. maar mijn vraag is… moet je de tekst van ‘het toneelstukje’ dan zelf verzinnen of krijg je die op blaadje blahblah.
ik weet ik vind het beetje rare vraag ;$ maar is er iemand die dat weet of er ervaring mee heeft?
x

Ik weet het niet. Ik denk dat dat wel staat uitgelegd op de website waar je je dan inschrijft

als het goed is wordt dat wel aangegeven, of krijg je dat nog te horen.
maar volgens mij krijg je gewoon een stuk tekst die je moet kennen en die moet je dan spelen!

Toen ik auditie deed voor Radeloos kreeg ik gewoon tekst die ik moest opvoeren ^^. Maar jammer dat zulke films meer kijken of je in de film past, inplaats van je acteertalent.

Ergens vind ik het wel logisch dat als de persoon in het boek wordt beschreven als klein bruin haar en blauwe ogen, en er dan een persoon komt dat groot is blond haar heeft en bruine ogen die minder kans heeft.
Alhoewel het soms irritant is, soms zie je echt dat die gene niet kan acteren! Maar is ie toch gekozen.

je krijgt vaak gewoon een blaadje met tekst
je krijgt eventjes om het in te studeren en dan moet je het opvoeren
trouwens
dat papiertje mag je vaak wel gewoon bij je houden enzo (:

idd, maar met lenzen en haarverven kunnen ze nu ook veel doen.

Nou, ligt er maar aan. Dat was bij Gossip Girl ook niet. Volgens mij had Jenny in de boeken bruin haar en gigantische borsten en in de serie… geen van beiden.

Idd, ik had een beeld voor me van een klein meisje met een wat grotere boezem en heel veel krullend haar en ja, je kunt moeilijk zeggen dat de jenny in GG daar nou zoveel op lijkt