(n)Ooit verliefd?!

Heeyheey!

Ik zit met het volgende…
In mijn leven (telt nu al 21 jaar… jaja oud) ben ik, maar een keer verliefd
geweest en dat ik ook echt een jongen leuk vond.
Daarna heb ik dat gevoel nooit meer gehad en zelfs jongens echt leuk vinden heb ik eigenlijk
niet, terwijl vriendinnen van mij elke maand wel een nieuwe jongen hebben gevonden die ze leuk vinden.
Nu ben ik bang dat ik nooit een relatie zal hebben aangezien ik eigenlijk nooit een jongen
leuk vind (zij mij trouwens ook nooit dus dat scheelt).

Maar eigenlijk is het ‘maatschappelijk’ wel suf om tot weet ik veel wanneer geen vriend te hebben.
Dan krijg je constant reacties van ‘Heb jij al een keer wat aan de haak geslagen?’ ‘Wanneer komen die mannen bij jou’’ en daar wordt ik zo geïrriteerd van.
Het is niet dat ik het niet wil, maar het gevoel is er gewoon nooit, behalve dan die ene keer op de 3de van de middelbare.

Mensen die zichzelf hierin ook herkennen of mensen die advies hebben? Alles is welkom!

Dit is helemaal niet raar. Ik vond wel eens mensen leuk, maar was nooit echt verliefd, tot mijn 21e. En toen werd ik denk ik een jaar later op een andere jongen pas écht verliefd (als ik dat achteraf vergelijk valt die eerste verliefdheid daar zelfs echt bij in het niet).

Het is dus niet raar. En je moet niet verliefd worden om het verliefd worden, want dan word je het sowieso niet. Dat werkt niet. Het maakt geen bal uit wat de maatschappij zogenaamd vindt. Misschien kom jij volgende week de juiste tegen en misschien pas over een paar jaar, maar who cares?

Dus echt, ik weet hoe je je voelt. Maar ik weet ook uit ervaring dat het er soms gewoon niet is, en dan bam is die persoon er wel terwijl je echt denkt dat het jou niet gaat overkomen. Heb geduld. :slightly_smiling_face:

Ik ben 19 en ben ook nog nooit verliefd geweest, nog nooit iemand leuk gevonden überhaupt. Mensen om mij heen doen ook altijd alsof het heel raar is. Soms ben ik ook wel bang dat ik nooit zal ervaren hoe het voelt om verliefd te zijn, maar over het algemeen denk ik dat dat nog wel komt, dat ik gewoon iemand heel goed moet kennen voordat ik iets voor diegene kán voelen - en dat lijkt me alleen maar een voordeel eigenlijk!

Ik had precies hetzelfde. Ik ben nu 21 en heb pas sinds dit jaar mijn eerste ‘echte’ relatie.
Ik vind dat helemaal niet raar. De één wordt nu eenmaal sneller verliefd dan de ander. Het is gewoon een kwestie van afwachten. Het komt echt vanzelf wel :slightly_smiling_face:

Same here ik was al niet meer verliefd sinds mijn 16de :flushed:
Ben nu 31 en nog steeds niet verliefd.
Ja ik krijg nog steeds aandacht in uitgangsleven en gewoon, maar toch nooit eentje tegengekomen. waaarvan mijn hart sneller ging kloppen… :rage:

Ik zou jezelf trouwens ook niet te veel vergelijken, ik had namelijk precies zo’n vriendin van je kunnen zijn die altijd wel iemand leuk vindt.
Máár, nooit was ik echt verliefd. Ik had wel vriendjes, die ik wel leuk vond, maar al snel vond ik ze dan toch echt niet meer leuk en als ik er dan op terug keek, besefte ik me dat ik niet echt verliefd geweest was.

Sinds een half jaar weet ik wel wat echt verliefd zijn is, ik heb nu echt het meest fantastische vriendje en ben zo intens gelukkig met hem. (Ik ben sinds vorige maand 18.)

Wat ik hiermee wil zeggen, maak je niet druk, je vindt vanzelf een jongen van wie je hart wèl sneller gaat kloppen. Vergelijk je vooral niet met andere dames en trek je vooral niks aan van de maatschappij!

Dit inderdaad! Blijf gewoon jezelf en wie weet op een dag vind je iemand :slightly_smiling_face:

(Zie mijn laatste blog)

Wacht maar, er komt vanzelf iemand waarbij je denkt dat hij alles is. Hij heeft alles hetzelfde als jij hebt en hij houdt van alles wat jij haat aan jezelf. Kortom perfecte stel en wie weet is hij ‘het’ wel.
Je hebt er maar eentje nodig om gelukkig te worden ea :wink:

Misschien kun je gewoon gaan daten met jongens, je hoeft niet verliefd zijn om te daten. Wie weet zit hij er niet tussen en anders heb je een leuke middag en een gratis drankje. win win :wink: