N&G met wiskunde A?

Wij moeten binnenkort een profielkeuze maken en ik weet dus niet of ik bij een N&G profiel wiskunde A of B moet kiezen…
Ik wou graag even weten of hier mensen zijn met een N&G profiel met wiskunde A en of dat haalbaar is? Want mijn docenten zeggen allemaal dat natuurkunde heel zwaar is als je wiskunde A hebt, maar nu wou ik het wel eens even weten van mensen die het zelf hebben!
Hoop dat iemand me kan helpen :slightly_smiling_face:

bij mij op school zijn er best veel met wiskunde a en natuurkunde en hebben de 4e overleefd dus het moet te doen zijn :stuck_out_tongue: (is wel havo, weet niet wat jij doet)
xx

volgensmij is wiskunde A wel haalbaar want wiskunde B is nog moeilijker…

Ik heb NG met wiskunde A, maar ik heb geen natuurkunde.

heey, ik heb N&G met wiskunde A én natuurkunde, bio en scheikunde… echt wel haalbaar hoor. Het enige vervelende is dat ze af en toe bijv. bij natuurkunde over een of ander rekending hebben wat je dus niet met wiskunde A krijgt. Maar daar heb je nauwlijks last van, alles is te begrijpen. En zo niet, dan vraag je het gewoon even.

N&G met wiskunde A, geen probleem.

(maar als je goed bent in ‘exacte’ wiskunde is het wel aan te raden om dat te doen, kan je meer beroepen mee worden. Als je het moeilijk vind niet doen! Veel mensen bij mij op school zijn er heel veel tijd aan kwijt en halen nog een 5 (of lager…) Naja… moeilijk al die keuzes… ik leef met je mee :stuck_out_tongue:)

ik zit trouwens in 5 VWO en het gaat allemaal prima (lees: heel erg goed)

Wil je er natuurkunde bij, dan? Want dan zou ik dus wel wisB erbij kiezen.
Vraag het anders aan je mentor! Die kent je beter en weet wat je kan en niet kan.
Ik heb vandaag gekozen; NT met bio en M&O

@AntiUgg: NT met bio is wel echt heel veel joh! Super veel leerwerk.

Ik zelf doe NT (sk, na, wiB, NLT) (met duits en geschiedenis) Ik ben net met de hakken over de sloot met een 6 voor wiskunde overgegaan van de 3e naar de 4e en ik red wiB wel. Ik mis heel veel inzicht en ben sowieso niet goed in ‘rekenen’ maar ik doe mijn best en haal nu allemaal 6en en 7ens (afentoe ook een onvoldoende, maar dat hoort erbij) dus als wiB je toch wel aanspreekt, zou ik dat gewoon gaan doen maar ik moet je wel zeggen dat NG mét na én wiB veeeeel leren word. En je kunt niet zeggen ‘ik heb geen zin’, want anders red je het niet.

Oh en ik denk niet dat natuurkunde veel moeilijker word als je geen wiB hebt want het is echt niet zo dat natuurkunde nu makkelijker voor mij is, bij natuurkunde gaat het in de 4e van havo voornamelijk over kracht en snelheid, dat zijn aparte formules. Bij wiskunde krijg je meer met machten, exponenten, algebra, en shit met kwadratische en wortelvergelijkingen enz, exact berekenen én last but especially not least: heel veel met je rekenmachine!

En ik denk dat ik nu maar even stop met lullen.

Hey,

Ik volg ook het profiel N&G, ik zit nu in 4vwo.
Wat ik je kan aanraden is als je bijv. geneeskunde wilt volgen. Kies dan:
NA, WisB, BI
En anders zou ik sowieso voor WisA kiezen, omdat dat een hoop werk scheelt. Ik stond vorig jaar een 8 gem. voor wiskunde. Nu ben ik gedaald naar een 4.8. Het is echt pittig. Zou er goed over nadenken.

Wiskunde B kom je denk ik wel verder mee, maar als je echt moeite hebt met wiskunde en je helemaal niets natuurkundigs of medisch wilt doen zou ik bij wiskunde A blijven.

xxx

Hahaha, sorry. Ik verklaar je voor gek.
Heel veel sterkte!

wiskunde a is makkelijker dan wiskunde b maar ik denk dat die leraar wel gelijk heeft, dat je wiskunde b nodig hebt voor NA en andersom.

maar vraag het anders nog eens goed na.
wiskunde a is btw KANSBEREKENEN. dus als je daar niet goed in bent, niet kiezen ;p

Het kan wel, maar ik zou het niet doen, want hij heel veel opleiding heb je wiskunde B nodig als je N&G doet.

ik ook hoor.
Maarja, natuur- en wiskunde liggen me veel, veel beter dan geschiedenis enzo.

ik zou wiskunde B doen, dat is gewoon veel leuker :wink: Ik behoor tot de verpeste tweede fase generatie (lees: allemaal halve vakken zoals Na1, SK1, WB1, bio1-2), maar met natuurkunde heb je veel aan wiskunde B. WiA is veel statistiek en eigenlijk heb je dat nergens nodig in je natuurpakket. plus daarbij hebben veel beta studies als eis wiskundeB.
En waarom zou je een alfa-vak in een betapakket doen?

wij mogen geen wiskunde A en natuurkunde doen…
wij hebben wiskunde B en natuurkunde
OF
wiskunde A en aardrijkskunde

is maar goed ook want wiskunde B heb je nodig voor natuurkunde.

Ik heb zelf ook NG met natuurkunde en wiskunde A en ik hou doe het net zo goed (nouja goed… maargoed dat heeft niets te maken met wiskunde A ;p) als mensen met wiskunde B. Met wiskunde B ken je al wel iets meer, maar dat maakt echt niet veel uit, op onze school in ieder geval niet.

ik zou je ook aanraden om wiskunde B te kiezen…
vooral als jij wiskunde B zoukunnen. niet alleen is het voor natuurkunde veel makkelijker… maar ook voor je vervolg opleiding zou ik zeker wiskunde B aanraden

DAs dus echt niet waar.

Waar kan ik wiskunde A & B mee vergelijken in het oude systeem?
Ik zit in de laatste lichting met wiskunde A1 (bij CM), A12 (bij EM), B1 (bij N&G) en B12 (Bij N&T). Ikzelf heb N&G met de moeilijkste wiskunde, maar kan je dan niet zeggen of de minder moeilijke wiskunde voldoende is om andere vakken te begrijpen…Wij hebben namelijk nog deelvakken. Miss moet je bij je keuze ook erop letten wat je later wilt gaan doen, in hoeverre dit je invloed op je keuze kan hebben. Want je kan bijvoorbeeld geen geneeskunde doen zonder natuurkunde.

Al die vakken zijn nu weer 1 geworden, dus WiskundeA12 is nu gewoon wiskunde A, wiskunde A1 was zeg maar de helft, dus niet alle stof :wink: Net zoals Frans nu weer lezen, schrijven, spreken en luisteren is, net zoals frans12 dat was.