N&G met natuurkunde

Hoii,

Ik heb als profiel N&G met natuurkunde gekozen, maar ik ben eigenlijk helemaal niet zo goed in natuurkunde :flushed: Mijn docent kan gewoon echt niet uitleggen, ik snap dr niks van :bored: en ik ben bang dat ik het volgend jaar ook zo moeilijk ga krijgen :flushed: :flushed: heeft iemand misschien een tip om het beter te begrijpen?

Groetjess Quinnn23 :upside_down_face:

Ja, dat sowiesooo :cold_sweat:

heb je natuurkunde nodig voor je vervolgopleiding? Dan gewoon doen. Ik was er op de havo redelijk in en op vwo een ramp. Maar uiteindelijk geslaagd met een 5.7

Heel veel staat uitgelegd op internet, dus als je een slechte docent hebt kun je daar ook nog mee opweg. Zelf op youtube staan uitlegfilmpjes.

& anders idd kun je voor aardrijkskunde kiezen.

Youtube filmpjes helpen mij altijd erg goed! En als je er echt niet uitkomt is bijles misschien een optie?

thnx voor jullie reactiess :bowing_man:
Maar aardrijkskunde is echt niks voor mij :flushed::’)
Ik ga denk ik gwn veel op internet kijken en bijles nemen denk ik :sunglasses:
btw, ik wil wss bij de recherche of forensisch onderzoek :upside_down_face:

Bij mij op school heb je standaard NG met natuurkunde.
Voor mij is natuurkunde ook zeker niet makkelijk, maar door het goed bij te houden, dingen te vragen als ik het niet begreep en veel te oefenen met opgaven & de uitwerkingen heb ik natuurkunde in 4v met een ruime voldoende gehaald en ik sta nu een 6.7 voor natuurkunde in 5v. Dus ik denk dat als Natuurkunde een van de weinige vakken is die je moeilijk vind in je profiel je het gewoon aankunt als je het bijhoudt.

Jaa bij mij ook hoor, :wink:

Het probleem met een natuurkunde leraar die niet kan uitleggen heb ik ook gehad, aan deze meneer heb ik aardig veel gehad: https://www.youtube.com/channel/UCA7U4F6zDx3DExK8oW00NQg volgensmij heeft hij van allee onderwerpen er wel wat op staan, hopelijk helpt dit!

Hee,

Precies hetzelfde probleem. Heb een hele slechte leraar (de leraar mag ons eigenlijk helemaal niet lesgeven, alleen er was geen andere kandidaat bij de soliditatie en er moet een natk leraar komen…) dus probleem, gemiddelde cijfer in de klas is een 4 en wordt alleen maar erger…
Gelukkig sta ik nog een 5,9, mijn tip is vooral heel erg veel oefenen, wat bij mij ook helpt is alvast een samenvatting schrijven over de paragraaf waar we de volgende dag uitleg over krijgen in de les (dit zorgt ervoor dat je het al iets begrijpt voordat je uitleg krijgt en opdrachten moet maken)

Succes
Sanne (4vwo)

Ik had hetzelfde probleem als jij! Ik heb natuurkunde uiteindelijk niet gekozen, daar heb ik nu heel veel spijt van, omdat ik natuurkunde nodig heb voor mijn vervolgstudie (dat wist ik toen niet). Nu moet ik het een jaartje inhalen na mijn eindexamens. Ik zou het gewoon kiezen en hard ervoor werken… vooral als je geen moeite hebt met andere vakken.

Waarom zegt iedereen kies dan gewoon aardrijkskunde? Bij mij op school is natuurkunde scheikunde bio Engels Nederlands ckv en lo verplicht en dan moet je tussen frans en duits kiezen, en tussen wiskunde a en b, en in het vrije deel economie informatica bsm tekenen

Volgens de wet heb je in het profiel natuur en gezondheid een keuze tussen natuurkunde en aardrijkskunde als profielvak. Maar je school kan bepalen dat zij die keuze niet aanbiedt, of onder voorwaarden. Bijvoorbeeld alleen natuurkunde in combinatie met wiskunde B.