N&G + economie?

ik ben zoooo aan het twijfelen!

heeft er iemand het pakket N&G met economie en natuurkunde?
ik zou graag weten of iemand daar ‘ervaring’ mee heeft, want het lijkt me een erg moeilijk pakket… ik zit op atheneum.

----------------------------------------------
Ooke hier ben ik dus uit, het word geen economie, ik ben er verder dit jaar achter gekomen dat ik dat niks vind. ik moet nou kiezen tussen spaans en aardrijkskunde. probleem! ik weet niet of spaans mij ligt, het is een nieuw vak voor mij, maar meestal interesseren talen mij niet zo, maar toch lijkt het me leuk als ik het kan spreken. Maar ak vind ik erg moeilijk, en het intereseert me ook niet heel erg, dus iemand ervaring met deze vakken in de bovenbouw, en of het erg veel tijd kost?

Er zijn er in mijn klas heel veel die dat pakket hebben, maar zelf heb ik het niet. Volgensmij is het wel pittig, maar je hebt dan wel een breed profiel met veel vakken dus dat is dan wel weer een voordeel.

ik heb dat ook gehad op atheneum, zeker moeilijkste pakket maar je kunt het ook het meeste mee.
en ik vond dat economie niet heel lastig was, dus dat het goed erbij kan :slightly_smiling_face:
had meer moeite met de beta vakken.

Ik heb dat wel even gedaan, puur omdat je zo praktisch alle mogelijkheden voor vervolgopleidingen open houdt. (: Maar ik ben overgestapt omdat ik het niet leuk vond dus daar heb je misschien niet zoveel aan haha.

oke ja opzich ben ik best goed in natuurkunde, ik sta een 7,4 gemiddeld, nu in de 3e, veranderd het nog veel in de bovenbouw?

Ik ga N&T met biologie en economie doen. dus… maar geen ervaring :p. Je bent iig niet de enige.

ja dat is dan ongeveer hetzelfde, ik ben gewoon echt bang dat het allemaal te veel word ofzo

Ik heb ook N&G met natuurkunde, wiskunde B en economie gedaan. Zelf vond ik economie altijd een hele leuke afwisseling van de beta-vakken en het vak zelf ging me ook relatief makkelijk af. Het is een zwaar pakket, je zult er veel voor moeten doen, maar het is goed te combineren met een leuk sociaal/sportief leven. Daarnaast kun je na het afronden van je VWO elk mogelijke studie gaan volgen die je maar kunt bedenken, en dat vond ik het grootste voordeel. Ik ben in juli geslaagd en studeer nu fiscaal recht (omdat ik werd uitgeloot voor geneeskunde). Als je vragen hebt, hoor ik het graag. Succes!

Ik doe N&T met economie (6vwo) en ik vind dat het best mee valt. Wel heb ik meestal meer toetsen in de toetsweek dan een aantal mensen met bijv. C&M en heb altijd het maximum aantal uren gehad, terwijl veel andere mensen minder hadden. Maar veel mensen met N&T en N&G zitten al snel aan het maximum aantal :slightly_smiling_face:
Maar zelf vind ik natuurkunde en economie mijn leukste vakken

kun je met dit pakket veel minder als je wiskunde a pakt?

Dan kun je in ieder geval geen technische studies gaan doen. Daarvoor is altijd wiskunde b voor nodig. Maar als je zeker weet dat je geen technische studie gaat doen, kun je jezelf wel wat moeite besparen door wiskunde a te kiezen. Toch is het een mooie uitdaging, vond ik zelf.

Ja ik wil dus meer de gezondheids kant op, maar ik dacht dat je daar dus ook wiskunde B voor nodig had

Ik heb C&M, dus geen idee!

Volgens mij wel ja, dus dan zou ik het er wel in houden. Als je al weet dat je die kant op wil en je denkt dat dit te zwaar is, kan je misschien beter Economie laten vallen?

Een vriendin van mij had zo pakket. Maar ipv economie heeft ze m&o gekozen. Maar weet eigenlijk niet waarom haha :’) Heb zelf economie maar geen betavakken dus aan mij heb je niks.

Voor geneeskunde heb je iig geen wis b nodig, andere studies weet ik niet. Maar ik moet zeggen dat ik blij ben met wis b, ookal is het meer werk. Met natuurkunde en Economie heb je vaak wel voordeel, dat je dingen makkelijker kan uitrekenen etc.

dat hebben er best veel hoor, ik ook trouwens en het is goed te doen.

ja ik wil dus voor de zekerheid misschien economie erin houden voor als ik de kant van gezondheid toch minder leuk ge vinden, ik toch nog economie heb

Krijg je spijt van denk ik.

Ik heb zelf Latijn erbij, maar dat vind ik al pittig. Ik ben niet zo van de nummertjes…