My way?

Why Me?

De dagen gaan als een slak voorbij. Als je weet dat je straks niks meer kan doen. Minstens een heel jaar lang niet. Dat is voor mij een nachtmerrie die uitkomt. Die nachtmerrie waar ik lang bang voor was. Is het echte leven geworden. De mensen om je heen denken je te snappen. En je houd jezelf groot maar eigenlijk breek je van binnen. Je breekt in kleine stukjes totdat je niet meer kan. Je wilt het niet meer maar je moet volhouden niet voor anderen maar voor jezelf. Het is verschrikkelijke gedachten op dat moment maar je kan niet opgeven je houd van het leven. Je houd van de sport. Je wilt alles gewoon nog kunnen doen. Maar je moet jezelf over die achterlijk hoge drempel sleuren. Je kan het, je wilt het en uit eindelijk lukt het. Dan is de overwinning des te groter.

Ik maak gewoon korte gedachtes van mezelf op. Waar ik mee zit en schrijf ze dan hier op.

hopelijk lijken jullie dat wat
xx

MRI.

Je zou denken het duurt nog wel even, maar de dag is er heel snel. Dan mag je in een hele leuke ronde kleine koker. Alleen je hoofd steekt er nog uit. Je wilt het niet want je vind het eng. Ook al heb je het al een keer gehad en weet je wat er gaat gebeuren. Maar toch ben je zenuwachtig. Zenuwachtig omdat je bang bent dat er nog meer kapot is van binnen. De angst voor de koker, de angst voor de pijn, de angst voor jezelf. De angst die je blijft achtervolgen eigenlijk de rest van je leven.

xxxx

Leuk!

Just the way I am.

Het is gewoon hoe ik ben. En hoe ik blijf. Dat moet ik zien te accepteren. Zo moet iedereen het gewoon zien. Ik kan niet alles meer. Dat is niet leuk voor een tiener. Die willen alles nog gewoon kunnen doen. Het is zo moeilijk om zoiets te moeten geloven. Straks word ik dan wel geholpen maar zou het dan over zijn? Zou dan al mijn pijn weg zijn? Zou ik dan niet meer terug te hoeven naar de dokter of de Fysio? Allemaal vragen die je in de toekomst pas kan beantwoorden. Allemaal vragen die je eigenlijk nu al wilt weten. De vragen steken als pijltjes in mijn hoofd als kleine duiveltjes op mijn armen en als hartenbrekers in mijn hart.