my story, need some advice..

Heej iedereen, ik ben een studente van 20 en wil even mijn verhaal kwijt. Ook al heb ik genoeg vrienden en vriendinnen, toch wil ik eens advies horen van anderen en wil ik weten hoe jullie er over denken. Mijn verhaal gaat zo… Ongeveer twee jaar geleden leerde ik een jongen kennen, waar ik een paar dagen iets mee gehad heb (niet lang ik weet het). Tot op een gegeven moment hij me dumpte. Ik vond het toen niet zo heel heel erg want ik was nog niet gehecht aan hem. Maar plots was het daar, de leegte, het gevoel van gemis, misschien wel het missen van alle aandacht. Echter bleef ik hem wel nog zien en horen en begon het gevoel van missen steeds erger te worden, tot ik hem opeens graag begon te zien. Het graag zien gebeurde niet zomaar want het gebeurde vaak dat we kusten als we elkaar zagen. Dit is de voorgeschiedenis. Echter, sinds 2 maand heb ik een relatie met een heel lieve jongen, maar heb ik hem al bedrogen met die andere jongen, mijn grote liefde dus. Een paar weken geleden heb ik er ruzie mee gehad en zei hij dat hij me graag zag maar dat ik hem al te veel gelapt had… (ik kuste bv met andere jongens tijdens het uitgaan, en hij kwam dat achteraf te weten, maar ik deed niets verkeerd want ik had er niets mee en ben het wachten meer dan beu). Sinds kort stuurt hij me terug en is hij altijd lief. Hij is bij mij blijven slapen en er is meer gebeurd. Nadien heb ik er ook nog contact mee gehad maar gisteren had ik hem niet gehoord. Daarom besloot ik om vandaag te sturen of we eens konden afspreken. Plots sloeg hij helemaal om en zei hij dat een geen goed idee was toen ik hem vroeg waarom , herhaalde hij gewoon dat het geen goed idee was. Ik ben echt ten einde raad. Ik was van plan om het uit te maken met mijn vriend, voor het nog erger wordt. Maar ik weer niet wat die andere jongen wil. Ik heb altijd het gevoel dat wanneer hij teveel gehecht raakt aan mij hij steeds terugkrabbelt en even niets van hem laat horen en daarna steeds terugkomt. Dit duurt nu al bijna 2 jaar en ben nu echt ten einde raad :frowning_face: heeft hij bindingsangst of is het iets anders? tegen een gemeenschappelijke vriend heeft hij gezegd dat hij me graag ziet, maar niet met zoveel woorden. iemand die een soortgelijks heeft meegemaakt of iemand die mij advies kan geven? want ik weet het echt niet meer…
Thanks a lot :slightly_smiling_face: x

Wat ben jij laag dat je bent vreemdgegaan. Maak het uit met je vriend, je verdient hem niet. Over die ‘ware liefde’ van je heb ik 1 ding te zeggen: you deserve each other.

Maak het sowieso uit met je vriend, want het klinkt alsof hij nu een soort ‘back-up’ is voor het geval ‘je ware liefde’ je niet terug wil. En dat verdient niemand.
Als je dat gedaan hebt zou ik met die jongen praten en hem een ultimatum stellen. Of hij gaat helemaal voor je, of helemaal niet. Als hij dat laatste kiest moet je hem laten gaan want zo gaat het toch nooit iets worden.

Walgelijk persoon… Maak het alsjeblieft vandaag nog uit met je vriend zodat hij iemand 100x beter kan vinden.

En jij bent 20??
Gedraag je dan ook zo en niet als een puber van 14.
Jongens hebben ook gevoelens. Maak t uit met je vriend, hij verdient een vriendin die wel om hem geeft en alles voor hem over heeft.
En jij verdient een jongen waar jij niet over heen loopt.
En ik vind dat jij wel fout bent door andere jongens te zoenen als je een relatie hebt.

Okee, lastig beschreven, maar ik probeer het te begrijpen.
Je grote liefde ziet jou niet potentieel als zijn eigen grote liefde.
Jij hebt je geluk bij een andere jongen gezocht wat niet zo gek is als je geen bevestiging krijgt.
Als je nu nog een relatie hebt zou ik deze in stand houden en de jongen uit de voorgeschiedenis vergeten.
Hij laat je vreemdgaan en hoop geven, maar wijst je vervolgens af.
Als je de acceptatie en liefde bij je huidige relatie kan vinden, is de keuze eenvoudig.

Ik heb medelijden met je vriend. Ik zou het nu nog uitmaken als ik jou was. Dit verdient niemand.

wtffffff

Met je vriend moet je het onmiddelijk uitmaken vind ik. Want ik heb het gevoel dat je gewoon bij hem blijft tot ‘je grote liefde’ klaar is voor een relatie en dat is gewoonweg iemand gebruiken en daarna weggooien. Ik denk dat je gewoon niet wilt alleen zijn en een zwak hebt voor iemand dat spelletjes met je speelt. Dus volgens mij is het het beste als je het uitmaakt met je vriend en die andere jongen een beetje ontloopt en gewoon even nadenkt over wat je echt wilt. Bijvoorbeeld wil je echt die jonge die je, je grote liefde noemt of wil je gewoon het gevoel dat hij je geeft? Want dat is meestal het geval. Veel succes maar gebruik je lief niet langer want dat is echt wel fout.

Inderdaad, een keer vreemd gaan is daar en toe maar wat jij doet vind ik laag.