my rabbit:'(

Het klinkt/is misschien heel dom maar ja.
mijn konijn is een week geleden dood gegaan,
wij waren op vakantie en een keer, midden in de nacht, (we hoorden het van de buren) kwam er een roofvogel, en zette zijn klauwen in mijn konijn. Hij heeft
mijn konijn meegenomen… volgens mij is hij nu echt dood.

ik huil zeker elke dag en ik wil echt niks afspreken ofzo, ik zit alleen maar te janken. iemand tips hoe ik dit nou weer aan kan pakken?
Hij betekende echt heel veel voor me…
xx

Jij had een konijn in een open kooi terwijl je weg was?

niet lullig bedoelt, maar de wereld kan veel harder zijn dan je konijn verliezen dus je moet gewooon even afleiding zoeken en dat diertje vergeten. sterkte.

indd.

he ik ben zelf 15 en heb 2 konijnen. Ik denk dat ik ook wel even heel verdrietig zal zijn als ze dood gaan, zeker ook wel even huilen. Maar ik vind dat je naar 1,5 of 2 weken wel verder moet gaan ‘met je leven’ zeg maar.

Misschien kun je een nieuw konijn nemen om het verdriet te verwerken, of een speciaal plaatsje maken met een foto en een kaarsje.
Je konijn heeft vast wel een goed leven gehad, en hij zal toch ooit een keer doodgaan, helaas nu op deze manier.

Was je konijn buiten?.. (denk het haast wel)
maar, ik snap het. Het is vervelend, en mijn konijn was in september (2010) ingeslapen. Ze had verlamde achterpoten en ze at/dronk niks ect. Je komt er vanzelf over heen hoor :slightly_smiling_face:
Je hebt een band met dat beest gehad, dus ik vind het wel begrijpelijk.

koop een nieuw konijntje, die zijn keischattig!

DUDE.
Als mensen nou gewoon is ophouden met elk ding wat iemand gebeurt hier te vergelijken met ergere dingen.
Wat maakt haar dat nou uit, ze voelt zich NU kut om haar konijn en dan hoeft ze niet te gaan bedenken dat er ergere dingen kunnen gebeuren, dit is nu erg voor haar.

En 't kost gewoon tijd om er over heen te komen. Misschien zou een nieuw konijntje wel kunnen helpen, dan kan je je daar op richten ipv op je verdriet.

Inderdaad!

Ik kan het begrijpen dat je erg verdrietig bent! Je hebt geen afscheid kunnen nemen van het konijntje die je verzorgde! Probeer je zinnen op iets anders te zetten, dat betekend natuurlijk niet dat je hem hoeft te vergeten maar leuke dingen zorgt ervoor dat je minder verdrietig wordt!

Volgens mij ‘slijt’ dat verdriet na een tijdje.
En ik denk niet dat je nu plotsklaps een nieuw konijntje moet kopen, trouwens dat hangt heel erg van de persoon af.
Toen de hond van mijn tante overleden was, was ze ook helemaal van slag en wou geen nieuwe hond, nu hebben ze uiteindelijk naar een jaar toch een nieuwe hond genomen en nu is alles weer goed (:
Maar misschien kan het ook wel helpen zo’n nieuw konijn, want dan mis je de ander.
Maar praat er anders over met familie of een goede vriendin dat je je kut voelt en ga leuke dingen doen! Ga je niet afsluiten van de buitenwereld want daar schiet je niks mee op en ga je je alleen nog maar kutter voelen, ga nou gewoon iets leuks doen, dan heb je even wat anders aan je hoofd.

Ik snap dat het ongelooflijk moeilijk is om jezelf nu weer ‘blij’ voor te doen. Je bent iemand verloren die je dierbaar was. Je moet nu alleen geen kluizenaar gaan worden, daar help je niemand mee. Ga met een paar vriendinnen wat leuks doen. Als je er aan toe bent kun je misschien wel een nieuwe nemen, maar daar zou ik nog niet al te snel aan beginnen. Misschien dat je gewoon een soort afscheid/begrafenis moet houden. Je bent je konijn dan misschien kwijt, maar dat je bijvoorbeeld gewoon iets van hem in een doosje legt en dat begraaft. Dan voel je je misschien helemaal kut enzo, maar later kun je het dan beter verwerken. Nouja, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt! In ieder geval veel sterkte! *virtuele hug*

Dit ja.

dat ken ik: je konijn die overlijd zoo erg!
ik heb ook heel erg gehuild (oke ik ben 14 misschien denk je: tsss kinderachtig maar ik ga mijn “ding wat ik gedaan heb om eroverheen te komen” vertellen. ik heb het konijn ‘s avonds begraven ik een schoendoos die ik helemaa had versierd met rozen en een wit laken en ik wilde perse dat er een traan van mij zou invallen. nouja en daarna foto uitgeprint en bij mijn bed gehangen. na 2 weken weer een nieuw konijntje gehaald omdat ik een leeg gedeelte in mijn leven had dagelijks. en ik heb nu weer een nieuw konijn dat zo gek als een deur is (niet te beschrijven hoe lief en gek hij is) en zo ging het bij mij zegmaar “over” ik denk nog wel aan hem en ga hem zeker nooit vergeten en denk vaak aan de tijd dat ik met hem speelde!
liefs,x’

:frowning_face: dat is echt afschuwelijk, het is een vriendin van mij ook overkomen en dat was zo erg!
Ik moet er niet aan denken, ik heb mijn konijn nu al 8 jaar en het is echt 1 van de dingen uit m’n leven die het meest voor me betekenen. :’(

Probeer je gedachten op andere dingen te zetten, of ga juist leuke dingen ter herinnering aan je konijn maken. Bijvoorbeeld een foto-collage met een mooie lijst of iets in die richting. En praat er over, ga naar vriendinnen, ga iets doen! Met je verdriet thuis zitten, maakt je niet vrolijker… :frowning_face:
Veel sterkte meis!

Awh, sterkte meid :sob::muscle:

Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt een beetje als nalatigheid.
Waarom zat dat konijn in een open kooi(daar ga ik vanuit, ik neem aan dat een roofvogel niet een kooitje kan open krijgen) terwijl je weg was?

We waren op vakantie, de buren zorgden voor de konijnen.
Mn konijn kon gewoon naar binnen, in zn hokje of in een tunnel die ie gegraven had.
Het was nog nooit gebeurd dusja.
^ja ik snap je wel hoor…
Xxx

Een roofvogel? In nederland?

Wel een beetje dom, sorry.