My nasty neighbours

Ik heb binnenkort een boekjes so over dit boekje (my nasty neighbours) en ik vroeg me af of iemand hier toevallig een samenvatting van heeft, in het Engels of het liefst in het Nederlands, ik ben namelijk niet zo goed in Engels en begrijp er dus weinig van.

[i]Ik heb daar een tentamen over gehad. Dat was een kut tentamen.

Ik had eerst een héle samenvatting, nu heb ik maar een klein stukje van kunnen vinden;

Happy Families:

• Mam begint steeds tegen David te zeggen dat hij heel vaak lui in de bank ligt. Hierbij wordt er een woord omschreven; Gawp: I gawp; you watch; they view.
  • David is de fitste lid van de familie Stirling
  • Mam en pap zien eruit als Tweedledum en Tweedledee.
  • De school van David heet; St Jospeh’s
  • De drie Rs zijn; Riting and Ritmetic but Rugby, Rugby and Rugby,
  • David gaat ‘Gladiators ’ kijken

Beauty is only skin deep:

• Helen is 18 jaar, heeft blond haar, blauwe ogen en een figuur dat lijkt op de Baywatch girls
  • Pap was erg slim op school, hij won wel ieder jaar de Literatuur prijs.
  • Get him to try that new place in Rathmines
  • Helen heft haar tweede hoogste cijfer ooit gehaald in Ierland met haar Leaving Cert Latin exam.

… and So is Ugliness:

• Ian was zo hard aan het drummen ( oily rag ), dat de buren er heel erg last van kregen.
  • Mam kreeg een bruine envelop met de namen; Mrs. C Stirling
    Elm Close
    Blackrock
  • de envelop was van Higgins & stop, solicitors

Verder moet je weten dat een oom ( of opa, geen idee meer ), voor zijn daad in de oorlog een George Cross medal kreeg.

Op het eind kreeg een jongen een glazen schip en een exacte kopie van de George Cross medal…[/i]

Dankjewel!