My mad fat diary

Hoihoi! Nu het examentijd is, moest ik natuurlijk een manier vinden om te soggen, en ik ben heel blij dat ik heb gezocht, want ik ben op een geweldige serie gestuit.

Als je op Tumblr zit (aan de fandom-kant), kan het zijn dat je er misschien wat photosets van hebt gezien.

Het gaat over Rae, een meisje van 16 met overgewicht dat een aantal maanden in een mental hospital heeft gezeten omdat ze zichzelf pijn heeft gedaan. Nu ze weer terug thuis is, heeft ze weer contact met haar vroegere beste vriendin en raakt ze bevriend met die vriendengroep.

Ik denk dat het voor veel mensen heel herkenbaar is. Rae is enorm onzeker, een muziekliefhebber, een beetje gestoord en seksueel gefrustreerd (eigenschappen waarin we onszelf allemaal wel af en toe kunnen vinden, lijkt me).

Bovendien wordt er enorm leuk Engels gepraat :’)

Ik vroeg me af of iemand het ooit had gezien, en of het je misschien aanspreekt? Ik moet er wel bijzeggen dat het een enorme ‘zware’ serie is (no pun intended).

Haha ja, hij is echt knap!

Maar ik vind het verder ook echt een goede serie! Drama en comedy tegelijk.

Oh ik ben dit aan het kijken! Ik heb de eerste vier afleveringen gezien, en ik moet de vijfde en zesde nog kijken maar ik stel het steeds uit haha. Ik ga het nog wel doen want ik vind het wel heel leuk!

De 5e en 6e zijn ook heel goed natuurlijk, net als de rest. En er komt gelukkig een tweede seizoen, maar pas in 2014.

Ik heb net alle afleveringen bekeken :’)
Wel een goede serie, maar voor mij wel een beetje triggerend. Dus misschien is dat wel handig voor andere mensen om te weten, dat het kan triggeren.
Maar die jaren '90 feel en haar accent zijn zo leuk!

Ja, het is zeker triggerend. Moest zelf ook een paar keer huilen omdat sommige dingen (zoals hoe ze zichzelf zo waardeloos voelt etc.) heel bekend voorkwamen en ik daarvan schrok, maar voor andere mensen die meer hebben meegemaakt kan het wel erg zijn ja. Ook door de muziek moest ik huilen, ik kan niet altijd droog blijven bij Radiohead xD

mm ik ben best benieuwd! Waar kijk je die?

Is dit heel seizoen 1? Zal er zo aan beginnen :wink:

Dit is aflevering 1 op youtube met Engelse ondertiteling, de andere afleveringen moeten zo wel te vinden zijn :slightly_smiling_face:

Jeej enthousiaste mensen! Vind ik leuk, het is echt een hele goede serie namelijk.
Ondertiteling is wel noodzakelijk trouwens (al heb ik het zonder gekeken), ik kan prima Engels maar kon soms dingen niet verstaan door ‘t accent :’) Al zwijmel ik wel weg bij iedereens accenten. Zo mooi.

Waar kan ik ondertiteling downloaden? Liefst nederlands maar engels is ook prima!

Hier kan je Engelse ondertiteling downloaden, Nederlandse weet ik niet.
De youtube link die ik hierboven postte is ook met Engelse ondertiteling trouwens. :slightly_smiling_face:

Thanks, weet iemand ook wanneer er meer afleveringen komen? In februari was namelijk de laatste!

Dit was seizoen 1, in 2014 komt seizoen 2 pas helaas. Maar dat is altijd zo met Engelse tv-series…

Ohh dit klinkt leuk! En wat een hottie haha.
Maar ik ga nog even wachten, anders raak ik vet gefrustreerd dat het 2e seizoen nog zolang duurt.
Zoals bij Sherlock

Archie is leuk!

Ik kan het trouwens prima volgen zonder ondertiteling :wink:

Hmm ja ik vind het wel te volgen, heb het ook helemaal gekeken zonder ondertiteling, maar kan toch niet altijd 100% verstaan wat Finn of Chop vooral zeggen. Ligt er ook aan of je vaker met dat soort accenten te maken hebt!

Mijn moeder heeft vroeger veel tijd doorgebracht in Engeland en heeft daar veel vrienden gemaakt en kon allerlei accenten verstaan en uit elkaar houden ook, maar nu kan ze dat echt niet meer. We waren met z’n tweeën in Liverpool en moesten vaak vragen om langzamer praten voor we ‘t verstonden :’). Terwijl Engels mijn beste vak is en ik het ook volgend jaar ga studeren (ALS IK SLAAG).

Maar er zijn genoeg mensen die niet zo goed zijn in Engels en die hebben dus zeker ondertiteling nodig.

Jaaa examens voorbij (alleen Frans op woensdag) dus ik ga weer een paar afleveringen kijken, haha.

Heb eens de eerste aflevering gekeken maar halverwege uitgezet, vond er niet zo veel boeiends aan. Neem aan dat het verder in de serie wel leuker word maar als een serie mij bij de eerste aflevering niet pakt dan zal dat ook later in het seizoen niet gebeuren. Jammer, want ik vind vaak Engelse series (e4 voornamelijk) veel beter dan Amerikaanse series. Juist omdat ze niet alles verheerlijken ze laten het zien zoals het is en maken het niet mooier.