My life

Help !, Ik ben een meisje van 14. Ik ben 1.64, heb de ideale Size ZERO en ik weeg 40 kilo ! Normaal ? dacht het niet !

Toen ik klein was heb ik 2 jaar Feifer gehad ! ik dacht eerst dat mijn lichaam daar aan lag ! Nu ik 14 ben en nog niet ongesteld ben! Zowat 2 ruggig en een sprietje om aan te zien ! Het probleem is ik kom niks aan ! ik eet s’ochtends, s’midadgs en sávonds ! 2 stuks fruit en een paar zoetigheidjes ! eten kan ik als de besten maar waar het heen gaat ?! de rede waarom ik dit schrijf is omdat ik laatst een ochtend een beetje laat was en geen tijd meer hgad om brood te smeren ( lunch ) was ik weggegaan ! toen ik thuis kwam riep mijn moeder mij en zei ; Volgens mij heb jij annorexia ! Ik voelde me op dat moment een korrel in een lege broodtrommel ! Mijn eigen moeder dacht dat ik een eet probleem had ! oke een moeder mag bezorgd zijn met z’n dochter maar als je je dochter altijd ziet eten en nooit wat overslaat ! ( behalve die ene keer dan ) dan bedenk je zoiets toch niet ! ik voel me alsof ik een pluisje in de lucht ben ! helemaal alleen en ik kan niks doen !

Je moet niet alleen fruit eten. Het klinkt misschien wel gezond, maar als je wilt aankomen helpt het echt geen flikker. Je moet veel brood eten en andere dingen waar veel vezels in zitten. Verder weet ik het ook niet.

Je moeder er proberen van te overtuigen dat je géén eetprobleem hebt: gewoon lekker door eten, maar niet al te ongezond. Als je echt een probleem hebt met aankomen zou ik naar de dokter gaan. Ik ben namelijk ongeveer net zo lang als jij, 15 jaar en weeg 55 kilo, wat precies gezond is ;p. Dus als het je echt niet lukt zou ik de huisarts even om advies vragen. Maar dat met je moeder komt wel goed, want als jij geen eetprobleem hebt kan ze dat moeilijk blijven volhouden!

Pfeiffer*
Anorexia*

Gewoon meer eten en gevarieerd, je kan ook naar een dieetist gaan, die kan je helpen.

Ga naar een diëtiste!

Ga eens naar een dokter, misschien heb je gewoon een enorm snel metabolisme ofzo. Leg aan je moeder uit dat je juist wil bijkomen en dat het niet lukt, en dat je daarom eens naar een dokter/diëtist wil gaan.