Hoi. (:
Dit is het tweede verhaal dat ik schrijf. Misschien kun je het wel volgen, maar ik denk zelf dat het makkelijker is om eerst het eerste verhaal te lezen. Dan snap je het iets meer I guess.
Ik probeer om elke dag een stukje te posten, maar sowieso om de dag. Als dit niet zo is, vermeld ik het sowieso.
Vervolg van If you really knew me…!
–
Het is de laatste dag van de vakantie, morgen moet ik weer naar school. Onzeker sta ik voor de spiegel te kijken wat ik aan zal trekken. Dit jaar moeten me ze weer gaan zien als Anne, en niet meer als ‘het meisje van de lovergirls’. Roos, Fleur en Jan zijn atheneum gaan doen, Babs en ik zitten bij elkaar in de klas, op de havo. Ik hoor dat m’n mobiel gaat dus neem ik op.
‘Hee lieverd’, hoor ik Jan zeggen. Ja, dat klopt, ik en Jan hebben nu wat. De lieverd!
‘Lieverd!’, antwoord ik.
‘Ik mis je meid! Hoe was je vakantie?’, zegt hij. Het wordt een lang gesprek, en hangen uiteindelijk pas na een uur op.
Ik smijt m’n mobiel terug op mijn bed en kijk nog een keer naar m’n kleren. Ja, dat word het! Ik hang mijn bandshirt van apocalyptica en skinnyjeans over mijn stoel, zet mijn rode vans er onder en loop de trap af.
‘Paap, zakgeld’, zeg ik zodra ik de deur open doe.
‘Haha, ook hallo meisje. Heb je een beetje zin in morgen? Weet je al wat je aan gaat doen? Je mooie roze jurkje, lelli-kelly schoenen en twee staartjes?’, grijnst hij.
Droog kijk ik hem aan. ‘Passen ze jou niet? Zouden je bééldig staan! En ja, ik heb wel zin in morgen hoor.’
‘Welke maat is het? Klinkt wel leuk!’, grijnst hij.
‘Haha’, zeg ik terwijl ik hem een stomp tegen zijn buikje geef.
‘Mag ik nou zakgeld?’
‘Nou, vooruit. Pak mijn portemonnee maar, hij ligt in de la.’
Ik loop naar de la, pak zijn portemonee eruit, en kijk snel hoeveel er in zit. ‘150 damn! Daar kan hij vast wel wat van missen!’, fluister ik, en loop terug naar de kamer.
‘Hier’, zeg ik vrolijk terwijl ik hem de portemonnee reik. ‘Hoeveel krijg je ook al weer?’, vraagt hij.
‘Vier euro vijfentwintig’, antwoord ik. Veel te weinig als je het mij vraagt.
–
Tips/kritiek is altijd welkom!