My fitness pal lotgenoten boulimia

Hi meiden

Zoals de titel al spreekt…
Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar.
Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen en ik hoop dat hierdoor niet word bevooroordeeld en dat er lotgenoten zijn om elkaar te steunen. ik gebruik mfp om bij te houden wat ik eet. Graag wil ik wat strakker en fitter worden en nog liever van mijn eetprobleem af komen. Ik gebruik mfp niet alleen om af te vallen maar vooral om gezond te eten! De product keuze is voor mij belangrijk omdat ik me hier goed bij voel… ik heb een verhaal en dat wil graag delen. Vaak heb ik nog anorextische gedachtes maar dit is een grote leugen die de boulimia instand houd. Ik voel me ontzettend naar benenden geduwt als ik op pro ana sites meisjes ontmoet die “alles beter doen als ik” volgens de boulimia gedachtes dan, want dat is natuurlijk bullshit.

Ik heb sinds mijn 14e eetproblemen (emotionele eetbuien) sinds mijn 18e werd dit boulimia met periodes van streng lijnen tot binge eat boulimia.
Ik ben 2x in behandeling geweest hiervoor en niet afgemaakt. Helaas was de eerste therapie niet effectief waarschijnlijk ook omdat ik zelf niet actief mijn energie erin stak. (een eetstoornis wilt altijd vluchten) eetstoornissen zijn veilig en bieden steun tijdens serieuze zaken: financiele problemen, examenstress, vriendschap onderhouden, verantwoordelijkheidsgevoel niet hoeven voelen, excuus maken om niet te hoeven werken of naar school te gaan, dingen niet af kunnen maken… etc etc

Het beheerst mijn hele leven dus. Ik ben vroeger veel gepest en vond al vanaf jongsaf aan steun in emotioneel eten… ik werd wat dikker en dat wou ik niet. Ik ontdekte boulimia (voor enkele weken) om zo niet aan te komen. Het liefst wou ik ook wat afvallen en ik dacht: als ik het niet eet hoef ik ook niet te kotsen. dus ik besloot pro ana te gaan doen en daar slaagde ik in voor 1,5 maand… maar hield dit niet lang vol en ik merkte dat 8 kilo in die tijd afvallen wel erg veel was voor zo een korte tijd… hard opweg naar anorexia en dat was het ook niet. Ik ontmoette mijn ex vriendje die zei je moet even kijke op bodybuilding.com en ik begon een fitness schema van Jamie Eason te volgen. Ik werd helemaal into fitness en begon fanatiek. wou wedstrijden doen etc etc

2 maanden later: eetbuien…
de hell van mijn leven was terug… eetbuien en kotsen… periodes van eetbuien periodes van eetbuien en kotsen… lijnen… eetbuien… dat lijnen lukte maar voor hooguit 6 dagen en het was weer mis! Het was niet eens lijnen op 500 kcal, nee gewoon een normaal dieet van 1800 kcal. al at ik 2300 kcal de eetbuien bleven komen!!! Ik vocht niet terug.

Op een dag kreeg ik een hyperventilatie… het voelde alsof mn hart bonkte uit mn lijf, dood eng! Dit zal vast te maken hebben met hoge bloeddruk denk ik. Ik had een mega vreetbui gehad. De dagelijkse eetbuien zagen er ongeveer zo uit: 1 zak m&m’s, 1 pak koek, 2 repen chocolade, 1 pak vla, 1 kom havermoutpap, 1 zak noten, 5 broodjes, 1 heel pak kaas, heel pakje boter. en ik overdrijf niet . zo zien de eetbuien er vaak uit… ik weet dat dit echt heel ziek is… daarom wil ik ook hulp!

Al met al, ik heb geen leven op deze manier. En ik wil zo graag beter worden want mn gewicht blijft maar schommelen met een klein verschil van 3 tot 5 kilo op en neer… ben er doodziek van. haat alles aan mezelf!

Ik vergelijk mezelf continue met anderen meisjes. Ik ben veel dikker dan anderen ( boulimia gedachtes maken me dik ) En het breekt me hart dat niemand ziet wat ik zie : een vet dik vretende eetmonster.

Ik wil zooooo graag accepteren en loslaten van deze hele kut ziekte.

Ik ga weer in therapie. Ik moet nu wachten in verband met vakantie maar ik ga therapie nu afmaken! en ik houd in mijn hoofd die droom om een fitness wedstrijd te doen maar niet nu… pas als ik beter ben en dat is mijn eerste streven.

Voeg me toe op mfp als je dat wilt om mij te volgen: FitBodyFigther

Liefs mariposa

Ohh “mooi” levensverhaal! Respect
Eigenlijk is het natuurlijk niet mooi, maar ik hoop dat je me begrijpt, je vertelt het goed.
Ik zal aan je denken, en ik weet zeker dat je het kunt!! You go for it, en ga je dromen achterna!
Xx

Wat super lief van je laura.
Ik vind het heel moeilijk om mijn verhaal te delen :flushed:
Maar als er nog meer meiden zijn die dit ook hebben,
hoop ik ze in te laten zien dat je je niet moet schamen voor jezelf.

En ik probeer nu mijzelf ook los te zien van de eetstoornis.
Ik heb boulimia, maar ik ben geen boulimia patient. En dit is heel gemeen
wat een arts zegt en diagnoseerd als boulimia patient :hammer: