Hoi,
Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding MWD en heb vorig jaar mijn propedeuse net niet gehaald door Gespreksvoering. Dit kwam vooral doordat ik een zachte stem heb en een wat onzekere houding. Ik ben niet echt onzeker, maar wel heel rustig en stil. Mijn stem is altijd al zacht geweest, daar ben ik dus aan gewend. Vorig jaar heb ik wel geprobeerd hier aan te werken, maar ik weet nog steeds niet goed wat me zou helpen.
Nu twijfel ik steeds of ik wel geschikt ben voor de opleiding, omdat ik me niet anders voor wil doen dan ik ben en het soms wel voelt alsof dat van me verwacht wordt. Dat mensen zouden willen dat ik wat meer praat. Ik kan wel harder praten als ik dat wil, maar het is heel moeilijk hier aan te denken tijdens een assessment.
Ik ben geïnteresseerd in psychiatrie en reclassering, maar vraag me ook af of mensen me zo wel geschikt zouden vinden hiervoor en me dus aan zouden willen nemen. Ik weet dat ik best wat kan, maar dat straal ik niet uit. Plus, ik heb nog geen ervaring op dat gebied.
Ik zou het fijn vinden als jullie wat tips hebben en/of eigen ervaringen waar ik misschien wat aan heb.
Bedankt.