Muziekopleidingen

Ik ben benieuwd of sommige leden van dit forum een muziekopleiding doen of van plan zijn te doen.

Zo ja; welke opleiding, waar en waarom?
Zo nee; waarom niet? heb je het ooit overwogen?

Ik ben zelf van plan om muziektheater te studeren aan Codarts, het conservatorium van Rotterdam. Dat is een opleiding tot musicalacteur/actrice, dus met zang, dans, spel en nog veel meer dingen.

ik wilde eerst naar Artez in Arnhem, voor pop&jazz, dat is dan zang met bijvak piano. maar gaandeweg ben ik erachter gekomen dat ik helemaal geen studie wil doen, sommigen vinden dat dom, maar ik denk dat je als je er echt voor gaan wil, niet moet wachten en de stap gewoon moet nemen. Ik ga na mn eindexamen naar Engeland verhuizen, en daar zegmaar aan de weg timmeren.

^Oh oké! Nou succes in Engeland dan :slightly_smiling_face:

Ik ben wel van plan sowieso de studie muziektheater te doen, anders kom je echt niet in het musicalvak, haha.

Ik denk om eerlijk te zijn dat je beter wel ook een opleiding kan gaan doen, want je hebt geen garantie dat je ook daadwerkelijk je brood kan gaan verdienen met muziek, en dan heb je niets. Mocht je inderdaad succesvol worden, kan je altijd nog stoppen met je opleiding, maar als het niets wordt heb je dan in ieder geval iets waar je op terug kan vallen.

ot; nee, ik heb totaal geen muzikaal talent :’) Hoewel ik mezelf nog steeds gitaar wil leren spelen. Maar een muziekopleiding, nee, dat zou ook als ik wel een instrument kon bespelen niets voor mij zijn.

Conservatorium, hoogstwaarschijnlijk Utrecht (: