muziekkunde

Hi iedereen, ik heb een vraag in verband met muziek, kunnen jullie toevallig antwoorden op onderstaande vragen? Morgen moet ik namelijk een werkje afgeven voor muzikale opvoeding en ik weet totaal niet hoe ik eraan moet beginnen. XD

De vragen uit dit werkje zijn:

• Geef een voorbeeld van een interactie tussen muziek en een andere kunstvorm. Met andere woorden: je moet een liedje geven dat een andere kunst ( dans, fotografie, film, enz… ) heeft geïnspireerd.
  • En de tweede vraag luidt: geef een interactie tussen een kunstvorm en muziek. Dus, je moet een kunstvorm ( Mode, disign, literatuur enz… ) geven en deze moet aan de basis liggen van het ontstaan van een liedje.

Pff, ik weet het, het zijn moeilijke vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!! Ik heb snel, heel snel antwoord nodig :stuck_out_tongue:
liefs lou xx

sorry dit is niet aan mij besteed denk ik xD.

Eerste opdracht is simpel. Neem een dansvoorstelling of een stuk uit een film waarbij de muziek de emoties extra versterkt. lijkt me niet zo lastig…

De tweede opdracht is ook al simpel. Er zijn zát designers die hun inspiratie uit muziek halen, kun je even op googlen en dan vind je sowieso iets leuks.

uhm, ik kan er eigenlijk geen vinden op google hoor. :astonished:
maar toch erg bedankt alletwee :wink:

Ja, jij vind het allemaal heel simpel. Maar je hebt geen enkel concreet voorbeeld genoemd. Bovendien heb je de eerste opdracht verkeerd geïnterpreteerd. De muziek moet namelijk als inspiratie dienen voor een andere kunstvorm, niet als ondersteuning/versterking.

Ik heb misschien iets wat je kunt gebruiken. Ik ben een tijdje geleden naar Moving Being geweest (een ontzettend mooie dansvoorstelling) in Rotterdam. Op de muziek van Bach zijn choreografieën bedacht. En er is nog een kunstvorm aan toegevoegd. Op de achtergrond zie je namelijk de beelden van een grafisch kunstenaar geprojecteerd, hij heeft zich laten inspireren op de muziek en dans. Hier onder zie je een stukje:
http://www.youtube.com/watch?v=3GMg4ZwJ4Fc&feature=related

dankje, dit is super goed! :grinning:

weet jij toevallig ook hoe dat liedje heet?

Bach - Fuga nr. 17 (Fuga XVII)
:slightly_smiling_face:

:grinning: