Muziekdocumentaires

Een muziekdocumentaires topic!
Ik vind ze zelf erg interessant. Voornamelijk over bands/artiesten van de jaren 70, 80, 90.

Kijken jullie ze? Zo ja, welke kijk je of vind je leuk?

Sound city!!! echt fantastisch

Ik vind ze ook best interessant. Heb laatst Marley gezien op TV (over Bob Marley natuurlijk) en ook eentje van de Foo Fighters. Meestal zap ik er langs en dan kijk ik ernaar. Vind het altijd wel leuk om te kijken wat er allemaal rondom de artiesten gebeurt/is gebeurd.

Ik moet echt meer muziekdocumentaires kijken, vind ze echt interessant. Een tijdje geleden zag ik een documentaire over Kyteman en ‘Europese’ muziek.

Hee, leuk topic! :slightly_smiling_face:

Heeft iemand nog documentairetips over The Beatles (of afzonderlijke leden ervan)? Niet alleen leuk voor mij, maar ook voor mijn vader, die is er helemaal gek mee en altijd op zoek naar nieuwe dingen en kennis erover :slightly_smiling_face:

Mm, het ligt er bij mij wel aan over welke band. Ik heb laatst een documentaire over De Dijk gezien, en die beviel me wel.

(Dat zegt ze, the Big easy Express) :’)

Overigens niet over een specifieke artiest, maar Woodstock (de docu uit 1970) vond ik echt heel interessant om naar te kijken.
Ook een aanradertje.

Mijn moeder heeft volgens mij letterlijk elke docu over the Beatles gezien, dus ik zal eens vragen. :’)

Gisteren was er een documentaire over George Harrison op Nederland 3, wellicht staat deze op Uitzending Gemist!

Niet echt een documentaire, maar wel leuk: It Might Get Loud, met Jack White, Jimmy Page en The Edge

Ja klopt, die heeft mijn vader al eerder gezien maar ik nog niet. Maar we willen 'm misschien op dvd :slightly_smiling_face:

American hardcore :metal:
Voor de liefhebber;

http://documentarylovers.com/american-hardcore/