Muziek produceren

Ik had gezocht naar een paar topics hierover, maar ik zag dat die al jaren niet actief waren.

Ik gebruikte vroeger veel FL Studio om hiphop beats te maken. Ik had besloten om een iMac te nemen gezien dat veel professionele mensen gebruik maken van producten die alleen werken op iMac (Pro Tools, Logic), alleen liep ik toen tegen het feit dat ik die moeilijk kon verkrijgen. Ik heb toen een tijdje nog met FL Studio gewerkt op mijn laptop (werkt niet op Mac), maar dit ging niet zo lekker.

Ik gebruik heel soms FL Studio, Ableton probeer ik te leren en ik ben ook bezig met Logic. Ik merk dat het toch wat stroever gaat dan wat ik eigenlijk had gedacht.

Zijn er mensen die zich ook hiermee bezig houden? Lijkt mij wel leuk om tips uit te wisselen etc of samen te werken? Er zijn namelijk in vergelijking met de mannen, heel weinig vrouwen in die industrie. :slightly_smiling_face:

Nee, maar mijn broertje is hier helemaal mee bezig. Ik zal eens vragen wat zij programma is ook. Hij maakt zijn eigen mixtapes altijd: Fullbangers.