Hoi hoi,
Op dit moment doe ik 4 mavo en ik ben van plan om hierna door te stromen naar 4 havo, natuurlijk is het nog niet zeker of ik wel naar de havo kan want mijn examenresultaten moeten ook voldoende zijn. Zelf sta ik nu een 7,7 gemiddeld voor al mijn vakken en om naar de havo te gaan moet je een 6,8 gemiddeld staan dus ik denk dat dat wel goed komt.
Als ik havo ga doen weet ik al zeker dat ik het profiel Economie & Maatschappij ga kiezen met de volgende vakken :
- Nl, Eng, Ckv, Ma, Gym, Lb en Lob (verplicht)
- Geschiedenis en Economie (verplicht bij E&M)
- Wiskunde B
- Maatschappijwetenschappen
- Muziek of Filosofie
^
^ Dit zijn keuzevakken en dit is juist het probleem want ik kan echt niet kiezen. Ik vind muziek echt heel erg leuk behalve de theorie en filosofie vind ik erg interessant. Dus ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen… Er is een mogelijkheid om een extra vak te kiezen dus dan kan ik beide vakken doen maar dan moet ik een 7 gemiddeld staan voor de CE-vakken en ik weet niet zeker of dat gaat lukken. Ook denk ik dat een extra vak een beetje te veel voor mij wordt. Dus ik vroeg mij af of iemand hier een van deze vakken heeft gekozen en mij kan vertellen wat hun ervaring ermee is en waarvoor het nuttig kan zijn etc. Hoe filosofie/muziek jullie bevalt, krijg je veel stof die moeilijk is? Is het vak zelf lastig? Is het makkelijk om er een voldoende voor te staan zonder dat je je moet uitsloven, natuurlijk ga ik er wel wat aan doen xp. Ook wil ik weten wat jullie denken dat het handigst is. Alvast bedankt!