Muziek: lied schrijven (Help!)

Hee,
ik moet nu voor Muziek een eigen nummer schrijven, met tekst en muziek.
het probleem is alleen dat ik dus echt geen inspiratie heb!
Waar halen jullie inspiratie vandaan?
Hebben jullie tips waar ik op moet letten als ik een lied ga schrijven en hebben jullie misschien nog onderwerpen?

Dankje :blush:
xx.

Heb ik ook moeten doen , en gister moest ik hem uit eindelijk zingen.
IK HAD EEN 10 (:
Haha maar even ot , uhmm gewoon inspiratie halen uit de dingen die je graag doet.

Oh en trouwens , moet je hem alleen maken of met een groepje ?

Wauw, super :wink:.
pfoe, dan moet ik dus een lied schrijven over zingen of over mijn gitaar? :wink: :stuck_out_tongue:.

het moet trouwens in een groepje, maar ieder moet z’n eigen dingen schrijven. (dus wij zijn met z’n zessen, dus 6 individuele stukken en nog een groepsstuk)
Iemand nog ideeën? :blush:

Schrijf iets over wat je dwars zit, iets indrukwekkends wat je hebt meegemaakt, waar je heel de tijd bezig mee bent.
Zo schrijf ik het achter elkaar op en dan zo dat het rijmt :].

@KRABBURGER
Wow, een 10 ö.
Goedzo, haha! :].

Schrijf erover dat je geen inspiratie hebt, haha:P

dankjewel voor jullie ideeën xD. (:

Oh ben je verliefd ?
Want daar haal je super veel inspiratie uit (:
Geloof mij haha :flushed:

hmm… wel een beetje. Misschien kan ik daar iets mee (:

Ik ga meestal fietsen. Het klinkt echt heel dom, maar ik krijg dan de mooiste dingen die ik ooit heb verzonnen :cold_sweat:

Probeer dit eens, voordat je gaat slapen leg je een kladblok en een pen in de buurt. Ik heb het vrij vaak dat net voordat ik in slaap wil vallen, ik opeens hele goede gedachten krijg die ik graag wil uitwerken. Sinds kort schrijf ik die dingen op en maak ik er teksten mee.

Voor de rest, met wat voor instrument speel je de begeleiding.

ehm
dreamscametrue dat heb ik ook meestal x]
of uren in de trein zitten naarschool

en gewoon een instrument pakken [in mijn geval een gitaar]
en dan maar wat doen en dan komt t vanzelf?

Whaha.
Ik heb gwn dat ik ga fietsen, en een beetje ga zingen en dan komt er ineens iets in me op :smurf:

Hehe, inspiratie is geen vaste methode voor om het te krijgen.
Voor iedereen zijn er vast wel manieren om inspiratie te krijgen maar er is geen vast ‘voorschrift’ voor.
Ik speel dan nu in een band (bas/vocals), en heb een tijdje rap gedaan, maar uiteindelijk komt het erop neer dat het meestal slim is om als er iets in je opkomt, het gelijk ergens op te schrijven of op te slaan, en vanaf die start, verder uit te werken.

k heb trouwens een keer een songwrite cursus gehad van die persoon op mijn plaatje
en ehm
heeeeel veel dingen opgeschreven daar
k zal eens kijken of ik zin heb dat over te typen x]

bedankt! (: