Muziek instrument

Hey meiden,

Ik ben nogal creatief en heb vanaf me 6e aan theater gedaan en sinds kort gestopt omdat ik eigenlijk genoeg geleerd heb in 2 musicals gespeeld heb. Ook heb ik een tijdje klarinet gespeeld en daarmee ook gestopt. Nu wil ik graag weer iets een nieuw instrument leren spelen ( zelfstandig en geen lessen) alleen ik heb in mijn appartement ook buren zitten en het is best gehorig hier… dus wil geen instrument dat heel veel herrie/indringend geluid maakt… een drum bijvoorbeeld haha! Maar heeft iemand een idee wat een mooi ( zacht van geluid/klanken) instrument is?

Ik dacht aan dwarsfluit ofzo!?

Dwarsfluit lijkt mij ook leuk :stuck_out_tongue: Ik speel saxofoon :slightly_smiling_face: Klarinet/saxofoon lijkt opzich best veel op elkaar…

Ik heb prive viool les :slightly_smiling_face:

Nee dat klopt niet.
Ik speel het beide, en saxofoon heeft heel andere grepen dan klarinet. Steeds als ik het instrument in mijn handen pak, moet ik even denken waar sommige grepen ookalweer zitten.

OT.
Dwarsfluit is opzich een heel mooi instrument en inderdaad niet heel gehorig, maar het is jezelf ook niet zo makkelijk aan te leren. Ik zou misschien voor gitaar gaan dan. Dat kun je heel makkelijk zelf via internet en als je gewoon een acoustische gitaar pakt, is hij niet zo gehorig. Maar ik weet niet of je in een harmonieorkest wilt spelen want daar zoeken ze vaak een blaasinstrument. Gitaar, viool, piano etc. komen daar niet in voor.

Piano of gitaar!
is ook niet zo heel lastig om jezelf aan te leren zeg maar…

saxofoon heb ik ook gespeeld maar dat heeft niet echt een heel zacht geluid x]

Ik heb in een harmonie gespeeld, 2 jaar lang! Dat was echt heel vet, maar ik weet niet of ik dat nu nog wil doen. Dwarsfluit vind ik persoonlijk een mooier instrument dan gitaar omdat ik denk dat je er veel meer mee kan variëren qua tonen? Maar het kan zijn dat ik het helemaal mis heb hoor… niet zoveel verstand van. De blaastechniek van een dwarsfluit is die heel anders dan een klarinet?

Harp vind ik een mooi geluid hebben, ook niet zo hard.
Of anders gitaar, dat speel ik zelf ook (:

Mij is altijd gezegd van wel. Ik geloof je meteen als je het zegt hoor :stuck_out_tongue: Ik speel nu al 6/7 jaar saxofoon en iets van 4 jaar bij de harmonie denk ik :slightly_smiling_face:

Pfff lastigggg! Maar ik vind het geluid van een dwarsfluit zo mooi he! Gitaar had me vader ook altijd gespeeld… maar als ik echt moet kiezen dan dwarsfluit denk ik. Ik had altijd boeken van horen lezen & spelen ( heb je 3 delen van) voor de klarinet. Ik weet niet of iemand die kent? Maar is het heel moeilijk om zelfstandig te leren? Ik heb heel veel geduld

Ik zou piano doen, dat vind ik zoo mooi! en anders gitaar :slightly_smiling_face:

Viool, ik ga ooit een keer beginnen met viool spelen, vind ik echt prachtig!

tot vorig jaar heb ik piano gespeelt, 10 jaar gespeelt, ben nu beetje op uitgekeken, doe het alleen nog als ik alleen ben en mn gevoel eruiit wil hebben:P

Ik kan het niet, maar ik vind accordion heel mooi.

ik heb 4 jaar dwarsfluit gespeeld, maar dat is wel lastig om jezelf aan te leren. Het duurt een tijdje voordat je het blazen onder de knie hebt en met les weet je zeker dat je het ‘op de goede manier’ doet. Ze zijn ook aardig duur om te kopen/huren vergeleken met bijvoorbeeld een gitaar en ik zou het geluid ook niet onderschatten:p.

Maar als je het heel graag wil kun je het altijd proberen! het zal vast wel helpen dat je al een blaasinstrument hebt gespeeld:)

ik heb 7 jaar dwarsfluit gespeeld, maar ik denk ook idd dat het wel lastig is om jezelf aan te leren.

het blazen is idd ook niet zo makkelijk ik het begin en het is heel anders dan klarinet ;p

gitaar is makkelijk zelf te leren.

als je het toch gaat proberen, veel succes ! :grin:

nou bij een gitaar heb je wel duizend akkoorden en blabla x]

Gitaar (:

Haha nou twijfel ik… kan je een blaastechniek van een dwarsfluit fout aanleren dan? Ik kan me herinneren dat ik de eerste 3 lessen van me klarinet alleen probeerde geluid eruit te krijgen haha! Pas na 1 week kon ik beginnen in een boek

kweet niet of je het zozeer fout kan aanleren , maar je moet naar beneden leren blazen, en niet recht vooruit ;p en voor laag en hoog moet je ook anders blazen.

mijn eerste lessen waren ook gewoon proberen er geluid uit te krijgen ;p maar eenmaal dat lukt, is gaat het wel ;p

Ik twijfel heel erg nu! Misschien ergens prive les? Lastig…