Muziek in de bovenbouw

Hee meiden!
Ik vroeg me af of er hier meer meiden zijn met muziek als keuzevak of creatief deel in de bovenbouw, en wat het bij jullie allemaal inhoudt.

Ik haat het vak, ik ben er zo slecht in.
Wij moeten kunnen:
-speelstukken
-zingen
-theorie
-solfege

Wij moeten dat ook, behalve solfège. Ik vind het ook echt ver-schrik-ke-lijk. Niet omdat ik er slecht in ben, ik doe vooropleiding conservatorium en eigenlijk ben ik -heel arrogant gezegd- de meest muzikale en beste leerling van de klas. Echter zien mijn klasgenoten dit niet zo en word ik gewoon afgeschilderd als een failure. ZO frustrerend. Mijn situatie is waarschijnlijk dus anders dan die van jou maar ik snap echt helemaal dat je het verschrikkelijk vindt! Ik houuuu van muziek maken maar dit vak is echt verschrikkelijk stom! :hammer:

Nouja, ik kan best goed zingen maar pianospelen kan ik wel, maar ik heb niet het tempo van de anderen. En mijn leraar is naar en dat is ook nog eens mijn mentor, bahh.

Ik heb het ook gekozen, wij moeten ook alles behalve dat solfege ofzo. haha !

Wij hadden Intro als methode, en deden theoretische kennis (muziekgeschiedenis + gewone theorie), solfège, instrumenten bespelen bij de speelstukken en zingen in een koor bij de koorstukken. En je moest een nummer schrijven en arrangeren.

Ohja dat moeten we ook nog, componeren. Ook al een ramp.

Is intro met tijdvakken als middeleeuwen, romantiek, barok enzo? Want die heb ik dan ook.

Ik heb examen gedaan in muziek, wij hadden 4 uur per week muziek.
1 uur muziekgeschiedenis (met barok enzo)
1 uur muziektheorie (met noten, en solfege enzo)
1 uur praktijk (nummers spelen en zingen in groepjes)
1 uur koor (koorles met de hele klas + havo klas)

Ik speel geen instrument, zing alleen, en vond de theorie soms best wel lastig. Uiteindelijk mijn examen gelukkig wel gehaald =) (wel met een 5,5, wat ook/vooral kwam doordat ik na mijn examen de eerste date met mijn huidige vriend had gepland… Erg slim.)

Maar ik ben blij dat ik het heb gedaan, ik vond het erg leuk en het is weer eens wat anders dan de saaie vakken zoals wiskunde!
En ik heb er nu nog steeds wat aan, volg nog steeds zangles en veel van de dingen die ik heb geleerd bij theorie enzo kan ik nu weer gebruiken :slightly_smiling_face: