Muziek downloaden

Oke er is pas geleden een album uitgekomen van een band, maar die ligt dus nog niet in de winkel. Ik heb mezelf beloofd hem pas te luisteren als ik de orginele versie heb gekocht. Maar hij is maandag in amerika uitgekomen dus dat duurt nog wel even en ik hou het niet meer vol, ik heb hem nu gedownload.

Nu voel ik me best wel slecht…

Downloaden jullie ook of kopen jullie de CD’s?

Waarom voel je je slecht?! Je gaat 'm toch uiteindelijk kopen? Je hoort 'm nu gewoon wat vroeger, big deal.

En natuurlijk download ik, 90% van de bevolking doet dat.

download, illegaal xd

Jaa maar ik ken mezelf, dan heb ik hem nu van internet en dan heb ik geen zin meer om hem te kopen haha

download gewoon :slightly_smiling_face: kun je hem tenminste alvast luisteren!

Ik download altijd. Alleen als ik echt heel erg fan ben van band en die hebben een goed album dan koop ik het.

Ik weet nog toen vorig jaar Diamond Eyes van Deftones uitlekte, toen heb ik hem ook meteen gedownload, en daar voelde ik me, als liefhebber, achteraf wel schuldig om.
Het volgende album koop ik meteen wanneer die in de winkels ligt.

Maar dat heb ik dus alleen bij bands/artiesten waar ik al geruime tijd naar luister.
Nieuwe muziek download ik meteen en als ik het leuk vind kijk daarna ik of ik de CD en/of LP kan vinden.

Ik download voor mijn ipod en cd’s koop ik ook. Zou geen spijt hebben om cd’s eerst te downloaden en daarna pas te kopen, want zo leer je de cd vast kennen. Als ik hem dan grotendeels goed vind koop ik hem.

Of ik koop een cd omdat ik maar een aantal nummers ken van de artiest. Om de artiest beter te leren kennen.

Ik download hem wel gewoon
en dan kan ik altijd later kijken of ik hem koop.

Want ik ga bijv voor bands waar ik echt fan van ben wel lang reizen naar duitsland ofzo.