Muziek als eindexamenvak

hii

Ik ben van plan om Muziek als keuzevak te kiezen voor mijn bovenbouw jaren.
Alleen bij ons op school hebben ze niet zo’n geweldige uitleg gegeven.
Alleen dat we per week dan 1 uur kunstgeschiedenis krijgen (wat is dat?), 1 uur theorie en 2 uur practicums (zingen en spelen)

Kan iemand die uitleg aanvullen:P?
xx

kunstgeschiedenis? Dat is bij ons alleen met tekenen.
Maar ik denk dat het per school verschilt. Ik raad het wel aan dat je al noten kan lezen en al theorie hebt gehad omdat het anders echt heel moeilijk is, dan moet je echt heel veel leren (en haal je in het begin voor de toetsen alleen onvoldoendes) en er echt wat voor over hebben. Maar als je dat hebt lukt het je wel.

Dat verschilt toch per school. Ga morgen even aan je muziekdocent betere uitleg vragen.
Beetje vreemd dat je dat nu hier komt vragen ipv tijdens de voorlichting aan je docent.

Je leert intervallen met luisteren enzo en toonladders en dat alles. (beetje veel om zo uit te leggen) En je krijgt begrippen en termen uit de kunstgeschiedenis. (middeleeuwen, barok, 20e eeuw ect.) Het is echt super leuk! Theorie ietsjes minder maar zeker niet on- interessant.

Muziek heb ik altijd het leukste vak gevonden!! Moet je kiezen.

Als je specifieke vragen hebt moet je maar ff stellen:P

Dat verschilt inderdaad per school.
Bij ons kan je niet eens muziek kiezen in de bovenbouw.
Ik heb zelf wel tekenen en daarbij ook kunstgeschiedenis, wist niet dat dat ook bij muziek hoort? Maar zoals ik al zei; verschilt per school.
Als ik jou was zou ik het navragen bij je decaan of muziekdocent!

Speel je zelf eigenlijk een instrument?
(vroeg ik me gewoon even af)

Ik zou het gewoon even bij je muziekdocent ofzoiets vragen of eventjes een mailtje sturen :slightly_smiling_face: Het verschilt gewoon per school zoiets

Ik speel al een aantal jaar Gitaar.
Piano kan ik ook wel een beetje

Maar ik zal mijn docente het morgen vragen :wink:
xx