Muurschildering tips!

Hey meiden!
Binnenkort ga ik beginnen aan een muurschildering op een betonnen buitenmuur.
Hebben jullie tips welke verf ik het beste kan gebruiken? En hebben jullie leuke foto’s als inspiratie voor de muur? Zelf heb ik al wat ideeën, maar ik ben benieuwd waar jullie mee komen. :slightly_smiling_face:
Ik hoor het graag!
X Kerstkindje

Ik heb in het vorige huis waar we woonden een boom geschilderd op de muur. Het was gewoon een witte muur van 7 meter lang ofzo. De hoogte was 1.90m en de breedte bijna 2 meter. Omdat ik er zo roze bloesem boom van had gemaakt. En eigenlijk heb ik gewoon acryl verf gebruikt die ik ook op canvas doeken gebruik (yah verveelde mij toen xD) En de ronde blossom blaadjes figuurtjes heb ik gemaakt met eeeh… super tampons :cold_sweat: Omdat het internet idee met de bodem van een fles niet werkte :wink:

Zoiets als dit heb ik gemaakt:
(plaatje is gewoon via internet als voorbeeld)

Ik vind dit nog steeds erg leuk voor op de muur:

Oh wauw! Je zou bijna denken dat je er een patroon voor moet hebben om het hele figuur te krijgen

Thanks voor jullie reacties! Leuke ideeën ook :slightly_smiling_face:.

Bellissima, was je schildering buiten of binnen? En is hij goed blijven zitten?

Gewoon binnen in de woonkamer :wink: de muur was gewoon wit geverfd met uuh… gewoon muurverf haha, geen kalkverf. Maar geen idee hoe lang het blijft zitten… Ik had het erop gemaakt en 2 maanden later waren we verhuisd, dus geen idee of het er nog op zit :cold_sweat:

Oh oke, superleuk. Ik ga idd ook Acryl gebruiken ja!

Zijn er nog meer mensen met ideeën? :wink:

Een mooie quote misschien?
Wat ik heel erg mooi vind is een stelletje onder een paraplu, maar dan zegmaar helemaal zwart. De silhouetten dus. :wink:
Of een sprookjesachtige muur, dus dan maak je eigenlijk als het ware de klimop van een sprookjeskasteel. Hierin kan je heel erg creatief zijn! :grinning:
Houd je ons op de hoogte?? :grinning: Ben nu wel heel erg nieuwsgierig!

de enige tip die ik wil meegeven: gebruik geen potlood, Ik dacht ooit leuk een potlood tekening op de muur te maken en ruim 2 jaar later is ie nog niet af :hammer:

Haha ik kan me voorstellen ja! Ik ben ook heel perfectionistisch, dus aan potlood ga ik niet beginnen.

Ja ik zal een foto posten als hij af is!