Muur (over) verven

Hee!

Dit is dan mijn eerste bericht op girlscene, dus ik hoop dat ik het goed plaats enzo :wink:

Ik ben van plan 2 van mijn slaapkamer muren wit te verven, ze zijn nu lavendel/licht paars van kleur. Mijn andere 2 muren zijn al wit. Ik ben gekleurde muren een beetje zat en wil nu alles wit hebben en dan doormiddel van gordijnen en decoratie wat meer kleur in mijn kamer te brengen.

Maar nu zat ik dus met de vragen… Kan je zomaar een licht paarse muur wit verven? En welke verf kan je daar het best voor gebruiken?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes

je moet eerst grondverf gebruiken, daarna kun je hem wit oververven!

Ik was eens aan het kijken voor Hema verf, hier heb ik zelf al wel ervaring mee (goed dekkend) alleen nog niet met de grondverf dan.

Alleen staat er bij de grondverf ondergrond: houtwerk … Betekend dit dat het alleen voor hout is? Zit er verschil in bepaalde grondverf? Hema heeft maar een soort.

Ik heb toevallig laatst mijn licht rozige muur overgeschilderd. Ik heb witte grondverf van de karwei er op gegooid, voor 2 lagen, en dit werkte perfect!

Dankje voor je reactie! Dus goede grondverf en that’s it?

Voor zover ik weet is dat het enige wat mijn vader heeft gedaan met mijn muur, haha

Geen grondverf! Dat is voor houtwerk. Voor de muur kun je er gewoon met muurverf (ook wel latex) overheen gaan, voor het mooiste resultaat 2 lagen doen. Wellicht dekt het met 1 laag ook hoor, ligt aan de kwaliteit muurverf!

Grondverf? Haha nee dat is niet voor muren :wink:
Je moet gewoon 2 lagen eroverheen doen als er een donkere kleur onder zit. Als je een goede verf hebt (wel duurder) is soms 1 laag ook genoeg.

De verf die nu in de aanbieding is bijde karwei is goed! Ik heb dit weekend een donkerpaarse muur wit geverfd in 2 lagen

Wel eerst je muur schoonmaken, ontvetten anders hecht de verf niet goed.