Mutsjes op school

Halloo,
ik heb dus zo’n geweldig mutsje van de vero moda (pieces) die half op je hoofd zit, beetje moeilijk uit te leggen en ik krijg niet echt een goed plaatje gevonden.
Maar je gezicht is nog goed te zien dus het is niet hinderlijk. De meeste leraren zeggen er dan ook niks van, zij vinden het goed.
Vandaag moest ik mijn mutsje met Engels afzetten omdat het niet mocht van de leraar. Vet balen natuurlijk en mijn haren zaten voor geen meter dus ik wilde de discussie aangaan en zei: Een pet mag niet omdat je de ogen dan niet meer kan zien, maar bij mutsjes is dat niet zo dus waarom moet ik hem dan afdoen?
De leraar ‘ging niet met mij in discussie’ :hammer:

Volgens mij is de enigste reden dat je geen pet op mag omdat je de ogen dan niet kan zien, of weten jullie andere redenen?

X!

Eigenlijk heb ik geen idee, maar dat gebeurde bij een vriendin van mij dus ook, echt precies hetzelfde! :crazy_face:
Ik vond het echt onnozel, daarna heb ik ook tegen haar gezegd dat [meisje] haar haarband toch ook niet uit hoefde te doen, en dat heeft ze toen de les erop geloof ik tegen de leraar gezegd, nu mag ze hem ophouden
:metal:

Haha, da’s wel relaxed.
Het is ook echt stom dat dat alleen bij hem moet. Ik wilde daarom beginnen over de hoofddoekjes (als een soort van grapje, dat meisje snapt ook dat ik dat zo bedoel zeg maar, gewoon om te zien hoe hij zou reageren) maar ik heb het toch maar gewoon zo gelaten. Toen moest ik natuurlijk drama maken dat m’n haar niet zat (naar de wc, terugkomen om elastiekje vragen, naar de wc, terugkomen om een kam te halen, naar de wc, etc. haha dus ik nam nog de helft van de les in beslag :grinning_face_with_smiling_eyes:)

-

Ik vind het echt raar…
Bij ons in de schoolregels staat: “Geen hoofddeksels toegestaan, op uitzondering van een hoofddeksel om religieuze redenen.”
Maar niemand bij mij uit de klas gaat met een hoofddeksel naar school, dus ik heb geen idee of leraren er echt wat van zeggen.
Volgens mij hebben we überhaupt geen moslima’s op school, maarja…
Maar heb je nu niet herfstvakantie?

Ik weet dus niet wat voor regel wij hebben zeg maar…

Nee ik woon in het Noord-Brabant dus heb volgende week pas vakantie :wink:

ik moet ook nog een weekje wachten (:

&trouwens. Ik had dus ook ooit zo een discussie met een lerares omdat ik een mutsje ophad, en toen had ze gezegt dat ze het onbeleefd vond, en dat het dan ongeveer hetzelfde geld voor als je een jas aanhoudt in de klas. Dat het dan lijkt dat je ieder moment weer wilt gaan vertrekken ofzo.
Nouja(: waarom zo moeilijk doen om iets wat op je hoofd zit? Straks gaan ze nog zeggen dat iedereen kaal moet zijn omdat er haren voor de ogen kunnen hangen ofzo

Op mijn school mag je ook geen muts dragen,omdat het je ‘gezichtsveld belemmert’,een jas dragen in school mag ook niet maar zo’n mega lelijk nike jasje waar alle jongens mee lopen wel,en als je in de school kauwgom in je mond hebt,dus ook als je net binnenkomt lopen van buiten dan krijg je ook straf. oh en laatst moest een jongen zich melden omdat z’n broek te laag hing 0.o

Dat laatste doen ze al zo’n beetje, vorig jaar hadden we scheikundelessen (om vast te wennen aan dat er in de 3e scheikunde EN natuurkunde wordt gegeven in plaats van natuur- en scheikunde als 1 vak) van een erg chagrijnige en onaardige leraar… En we moesten een staart maken voor de o-zo-gevaarlijke proef (NIET DUS, maar we moesten ook zo’n stomme bril op). En ik krijg mijn haar nauwelijks in een staart omdat het best wel kort is… En toen zei die vent van; “Ja, voor volgend jaar moeten jullie maar een ander kapsel nemen, zo kan dat niet” tegen mij en een vriendin >.< Dacht het dus niet he, godzijdank hebben we die leraar niet dit jaar.

soms wíl ik ook ieder moment vertrekken. xD

Ja zo’n afzakmutsje inderdaad. In die zin heb ik echt zo’n heerlijk domme school. De ene docent zegt dat 't wel mag en de ander niet. Ik word er knoertchagerijnig van ik bedoel, moslims dragen toch ook hoofddoeken? Ja sorry hoor, maar ga dan niet zo moeilijk zitten doen over zo’n afzakmutsje. Okee, zo’n Unoxmuts die helemaal over je kop heenzit, dat begrijp ik wel. Maar zo’n afzakmutsje? Omg.

Trouwens wat hierboven stond over haar. Ik werd bijna verplicht mijn haar te knippen want al m’n docenten ‘vonden’ dat ik door mijn langere lok beter af kon kijken want hun konden 't dan minder goed zien. Stelletje zeikerds.

over dat haar afknippen,
m’n broertje zit nog op de basisschool en heeft best lange harden die voor z’n ogen hangen,ging die lerares zeggen dat ie naar de kapper moest,nou,m’n ma is lekker niet gegaan met hem,gewoon om die lerares de pesten

in mijn klas dragen 5 jongens een petje, en bijna geen een leraar doet moeilijk behalve een paar maar als ze hem dan achterstevoren opdoen, met die klep naar achter is het meestal wel goed, dus idd dan over je gezicht zien gaat het dan, maarja verschilt gewoon per leraar…

bij ons mogen petjes/mutsen/hoofdeksels wél op de speelplaats en in de gangen, niet in de eetzalen en de klas;

Dat vind ik zo stom,ookvandiejongens,gaan ze met een pet in hun hand door de school lopen.

Ik heb dat ook eens gehad, ik ging ertegen in en werd geschorst :S

hoofddeksel klinkt zo grappig :grinning_face_with_smiling_eyes:

ontopic: ik vind het maar dikke onzin dat mutsjes en petten niet mogen

ja ik had ook een keer een hoedje op
mocht ook niet

Het is wel vervelend als je achter iemand zit die zo’n ding om heefd. Vooral als het zo’n belachelijk grote is. Dan kan je dat ding zowat opeten

Bij ons is het écht verboden. Een vriendin moest 'm ook echt af gaan doen van de concierge.
Zo’n bullshit.