Must see in London?

Hello (:

Ik vertrek overmorgen naar London, waar ik onwijs veel zin in heb.
Maar nu ben ik totaal niet bekend in London o.i.d,
Dus vroeg ik me af of er nog echte must see en must go winkels zijn in London? [met name alternatief gezien]
Camden Market wil ik zowieso heen, maar klopt het dat dit alleen op zaterdag en zondag is? o.o
Stond namelijk in een of ander boekje maar nu weet ik het niet helemaal zeker meer.

Covent garden, zit een leuke winkelstraat en het is heel gezellig. Oxford street! SOWIESO heen gaan, dagje voor uittrekken. Verder London eye, het paleis, ik ben nog mn neef op gaan zoeken, hij liep stage in londen, en dat was in een best goedkoopbuurtje vlakbij oxford street. Ook leuk om dat te zien :slightly_smiling_face: GENOEG om te doen!

Oh en voor het openbaar vervoer: Oyster card kopen, zeker doen. Die krijg je gratis, wel met 5 pond borg maar als je die weer inleverd krijg je die terug. En dan kan je er geld opzetten en dan kan je met bus/metreo reizen. Bus 1,80 en metro 1,20 geloof ik. En bij metro goed uitchekken! Is gewoon een soort ov kaart. Je kan ze bij metrostations kopen :slightly_smiling_face:

Oh en bij de bus hoef je niet uit te checken :slightly_smiling_face:

Covent garden inderdaad!
Daar is het 's avonds ook wel gezellig soms. :slightly_smiling_face: (misschien ook wel altijd, maar toen ik er was, was er bijna niemand… wat misschien ook wel kwam door de stortbuien haha)

Camden market is niet alleen in het weekend voglens mij want op zo’n toeristensite met ook hotspots in londen stond dat je beter doordeweeks kan gaan vanwege de drukte in het weekend :sunglasses:

en verder ben ik ook wel benieuwd, leuk topic :3

Dat wil ik ook wel weten, aangezien ik in de herfstvakantie naar London ga.

Oh en als je weer terug bent, laat even weten hoe je het gehad hebt en wat echte (alternatieve) must-sees zijn volgens jou (:

Harrods :grinning:
tower of londen
big ben
londen eye
oxford street *echt awesomeness*
londen bridge
denk ik xD

Ik ben zo jaloers op iedereen die naar Londen gaat! :grinning:

maar de must see’s zijn al een beetje genoemd ja. Voetbalstadium bezoeken kan ook heel leuk zijn als je er van houdt! Bij Stamford Bridge (Chelsea) doen ze bijv. een tour.
Ook is the dungeon en madam Tussauds leuk lijkt me ^^

ja idd dungeon & madam tussauds lijkt me gaaf :3

verder ga ik eigenlijk ook gewoon een metro-tour doen denk’k bij elke ‘bekende’ halte uitstappen en straatjes enzo kijken haha, we hebben hier bij het reisbureau al een metrokaart gekocht dus da’s wel handig 8D

Oxford Street voor het winkelen -de Primark, New Look en Topshop zéker niet overslaan!-! a.

Haha de dungeon is doodeng, maar achteraf toch wel leuk xD
Madame Tussauds, daar moet je geweest zijn haha.

Metrokaart is zeker handig. Kun je niet zonder in Londen. Bij elk station kun je kaartjes krijgen, met alle lijnen erop. (:

Maar oke je vroeg naar alternatieve winkels, maar buiten Covent Garden weet ik niet zoveel…

Ik zit gelukkig op 300 m van paddington station af, dus wel redelijk dichtbij 't centrum volgens mij 8D

ik heb een kaart voor 6 zones, maar hoe werkt dat in londen :ö hoe weet ik hoever ik ermee mag haha?

Ik zou naar Top shop en Primark gaan, maar ja, dat is mijn smaak :stuck_out_tongue:.

haha ik ga sowiezo naar topshop, primark, newlook, riverisland, zara en gewoon de hele oxford street :3

maar sowiezo zijn daar wel veel pinautomaten te vinden? want ik wil liever niet hier al teveel inwisselen haha 8D

Haha PRIMARK zit zowieso op m’n lijstje, H&M schijnt daar totaal andere collectie te hebben, dus dat is ook een goeie go voor mij. Ik zit ook dicht bij een metro, zit in Kensington 8D

Ik ga ook over anderhalve week naar Londen!
En ik sla de Abercrombie & Fitch zeker niet over, verder natuurlijk Oxford street met Topshop enz.

ik ben vooral benieuwd naar topshop, als ik zo online kijk vind ik 't wel nice :3
ik ben echt bang dat ik die metro niet ga snappen haha 8D ik zit bij lancaster gate & paddington (500 & 300m) en vlakbij hyde park en dat schijnt wel mooi te zijn volgens mij?

nouja ben echt heel benieuwd nog een week :3

Handige topic, ik ga ook binnekort naar London(L)

eventjes kijken al het bovengenoemde is inderdaad leuk, (ben al een xtje met school geweest) In oxfordstreet zit een winkel: BIKBOK en ik ben zo verliefd op die winkel, je kunt zeggen high fashion voor een goede prijs (40 euro voor jurkje bijv.) verder is Miss Selfridge ook leuk en natuurlijk de primark enzo.

Eerlijk gezegd vond ik het niet te moeite waard om de londonbridge in de gaan, de tower was ook geen hol aan ^^ ik zou alleen foto’s maken van de buitenkant, binnenkant is niets aan, duurt lang en ik zou niet naar binnen gaan, maar dat is mijn mening. ennee De London Dungeon is eerst onwijs eng maar later niet hoor. De laatste atractie is wel geweldig. dan zit je in een stoel, word je naar boven getilt en donder je naar beneden. naja, maak het zelf maar mee zou ik zeggen haha.

HAHA ik zag op het nieuws dat ze serieus NU al kérstdingen verkopen, pretty optimistic. duurt nog wel even, iets van uhm 4 maanden!

xxx

Oh ja en NEWLOOK (L)

Camden Market is een gedeeltelijk overdekte markt in Londen waar men allerhande zaken kan vinden: alternatieve kledij, piercingshops, juwelen, schoenen, tweedehandsspullen, antiek, prullaria, enzovoorts. De markt is dagelijks open en is gelegen in het centrum van Londen nabij de metrohalte Camden Town.

De markt in zijn huidige vorm ontstond in 1974, hoewel de traditionele straatmarkt in Inverness Street al eerder bestond. Hij bestaat nu uit zes aangrenzende markten:

Camden Lock Market - de oorspronkelijke op kunst en handvaardigheid gerichte markt, grotendeels overdekt
Stables Market - de grootste markt, met voornamelijk kleding en meubilair
Camden Canal Market - openluchtmarkt voor vooral kleding
Buck Street Market - idem
Electric Ballroom - een overdekte markt, die is geopend op zaterdag en zondag
Inverness Street

-
dus ik denk dat alleen die dikgedrukte in het weekend is, derest is wel gewoon doordeweeks volgens mij las ik dat ook op zo’n toeristensite.