Multiple Choice toetsen

Over iets meer dan een week is het tentamenweek en ik heb daar een MC-toets. Dat is in principe niet zo heel bijzonder, maar het is bij deze toets de bedoeling dat we rond de 400 vragen met antwoorden leren. Van die 400 vragen worden er 50 getoetst. Nou is mijn vraag hoe jullie dat zouden aanpakken om die 400 vragen met antwoorden te leren. Vragen zijn in het Engels!

Ik heb al op internet gezocht maar daar vond ik alleen tips over hoe je een MC-toets moet maken. Bij de meeste toetsen is het namelijk niet normaal om alle vragen en antwoorden al in bezit te hebben.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met een paar goede tips!

Pak vooral de lastige vragen eruit en focus je op die

Ik zou gewoon in stukken verdelen. Leer elke dag (7 dagen) 57 vragen uit je hoofd.
Doe dan over 10 vragen 10min/een kwartier (moet toch te doen zijn) en dan na elke 10 vragen herhaal je de voorgaande vragen. Dan ben je elke dag 1,5/2 uur bezig voor je toets. Maar je kent wel alles. Je zou t wel kunnen gokken op ik leer alle even vragen, maar stel dat ze je dan alle oneven vragen gaan stellen.

Ik zou eerst 50 vragen rustig doornemen. Doe ook niet alles gelijk achter elkaar, want dan onthou je minder. Daarna zou ik ze gaan testen - hand op de antwoorden en proberen te bedenken of je het antwoord ook zonder dat je de antwoorden ziet ongeveer weet. Als je een antwoord niet weet, geeft dat niks, kijk dan naar de antwoorden en schrijf dan de vraag op zodat je daar later op terug kan komen. Doe dit zo voor alle vragen. Op een gegeven moment heb je dan een lijstje met de vragen die je niet gelijk goed had, neem die nogmaals door, maak eventueel nog een lijstje die kleiner is, neem die weer door etc.
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt kun je dan ook nog degenen die je gelijk goed had voor de zekerheid nog doornemen, maar dat is optioneel.

Gewoon veel leren! En op tijd beginnen natuurlijk. Waarschijnlijk ken je het al, maar ik benoem het toch even: ga eens op wrts/woordjesleren.nl/etc.
daar kan je jezelf overhoren. Typ gwn de vraag en daarna het antwoord. Ik zou trouwens alle andere (foute) antwoorden zo min mogelijk lezen, dan herken je ze niet op de toets en kan je degene kiezen die je bekend voorkomt.

Wrts is misschien wel een goed idee! Ik probeer nu ook de belangrijkste woorden van de vraag te onderstrepen, zodat ik die leer herkennen.

Bedankt allemaal!

Als iemand nog wat weet, hoor ik het graag