multimedia vormgever/grafisch vormgever

wat is het verschil tussen die 2 opleidingen…? iemand ervaring met de opleiding dan hoor ik graag jullie mening erover

Grafisch vormgever hoort ook bij multimedia vormgever lijkt.
Alleen multi media is natuurlijk heel breed.

Nou er zijn vast meerdere van zulke opleiding op verschillende scholen, multimedia is ook niets anders dan grafisch, met designen van flyers photoshop etc. en grafisch ook.
Alleen is multimedia wss iets commercieler, maar als je gewoon op zoek bent naar een bepaalde opleiding die het beste bij je past, kan je toch beter op je school vragen wat het precies inhoud.
Ik doe namelijk ook vormgeving, maar op mijn school zijn we ook bezig met decor bouw. dus dat verschilt nogal.

Denk maar zo grafische vormgeving is op papier/drukwerk, je kunt het vasthouden, dus posters, flyers, verpakkingen, tijdschriften etc.
Hier ben je meer bezig met programmas zoals photoshop, illustrator, indesign.

Multimedia bestaat meestal uit 2 onderdelen, audiovisueel (video en geluid, animatie, 3d), als je deze richting kiest dan ga je ook meer voor het monteren, componeren, editten van videos. Interactief is (webdesign, games, powerpointpresentaties, cd-roms). Bij interactieve vormgeving moet je ook goed kunnen scripten en kunnen werken met html en css.
Bij deze opleiding ben je meer bezig met de programmas flash, after effects, premiere pro, dreamweaver en 3d.

Ik doe zelf multimedia vormgeving, maar ik heb vorig jaar me georienteerd en heb daar ook grafische vormgeving geleerd. En mijn vriend doet grafisch vormgeven. Dus als je verder nog vragen hebt.

Bij beide opleidingen moet je wel goed kunnen vormgeven en creatief zijn misschien kan je wel een goede website programmeren maar hij moet er natuurlijk ook goed uitzien. Dus in die zin ligt beide opleidingen wel dicht bij elkaar maar het zijn 2 totaal verschillende richtingen waar je die vormgeving op kunt toepassen.

Dat wat hierboven staat denk ik. Maar het is inderdaad een beetje vaag verder…
ik doe zelf Grafisch Ontwerpen dus als je nog vragen hebt (:

http://www.glu.nl/opleidi…74-4D55-8C15-9F7138AB65D7

Hier heb je meer uitleg, zo vaag is het niet hoor.

Dat is wel Grafisch Lyceum dus MBO, weet niet of ze het daar over had of over HBO…

van alle posts die hier staan heb jij 't goed.