Multiculturele liefdesrelaties

Hey!
Ik moet voor school een opstel schrijven over multiculturele liefdesrelaties waarom dat deze kunnen slagen & waarom niet.
Ik heb al enkele dingen gevonden: je leert een nieuwe cultuur kennen, als je kinderen krijgt leert deze meer talen,…
Ik heb heel het internet al afgezocht naar andere argumenten maar ik vond niks meer :frowning_face: daarom dat ik me afvroeg weet iemand misschien nog een paar redenen waarom dit wel/niet kan slagen?
Alvast bedankt (:

( Ik wist niet goed in welk onderwerp ik dit moest plaatsen maar aangezien dit voor school is heb ik het maar hier geplaatst)

Wel: je neemt goede aspecten uit de andere cultuur over, waardoor je een gemengde cultuur krijgt met de beste onderdelen uit de beide culturen gecombineerd. Je leert je aanpassen aan anderen en houdt rekening met hun gebruiken en regels. Je wordt toleranter, staat meer open voor mensen met een andere afkomst.

Niet: het is lastig om samen te leven met iemand die totaal anders denkt over bepaalde dingen. Er kunnen taalproblemen zijn, ook met familie van je partner. De omgeving kan er problemen mee hebben en het afraden.

het kan heel moeilijk worden als je kinderen krijgt.
welke taal of geloof krijgt het kind enz.

euhmm sja… niet erg sterk argument…
maar in sommige gevallen zal je regelmatig naar het land waar de ander vandaan komt moeten vanwege familiebezoek enzo. en als je niet zomaar altijd mee wil/kan zal je de ander regelmatig moeten missen…

Bedankt voor jullie reacties nu kan ik er al zeker meer over vertellen! (: