Muizen

Heei,
ik heb echt een raar probleem zeg maar. We hebben muizen in huis. En ze zitten overal denk ik. In indergeval in de kelder en boven. Ik hoorde eergister iets 's avonds op mijn kamer en ik deed de lamp aan en ik zag een muis, het drong niet echt tot me door, dus ik deed mijn lamp weer uit. en toen drong het tot me door en ik deed de lamp aan en de muis stoof naar de andere kant van mijn kamer en ik stoof de deur uit. Mijn ouders zijn dus naar boven gegaan en hebben hem met veel moeite kunnen vangen. Maar nu heb ik dus een trauma. ik durf niet naar mijn kamer om mijn huiswerk te pakken en ook niet naar de kelder, op mijn kamer zat een grijs-bruine en in de kelder heb ik een donker bruine gezien. ik ben nu alleen thuis en ik hoor van alles lopen en het is echt heel vervelend.

wat kan ik er aan doen?

Groetjes

Die muizen zijn banger voor jou dan jij voor hen.

Edit: dus ik zou gewoon naar je kamer gaan en de muizen proberen te negeren.

Misschien vragen aan je ouders of ze een verdelger willen huren?
Op een hoge stoel zitten en bv: tv kijken,pcen als je hoog zit kunnen
die muizen je moeilijk aanraken ( denk ik). Er niet meer aan denken wordt het alleen maar erger.

Muizen doen niks.

overal muizenvallen zetten. en muizengif spuiten. en kaasblokjes met vergif neer leggen.

hahaha XD

Wij hebben ook muizen.
's Avonds hoor ik ze lopen tussen het plaffond.
Ik slaap op zolder en heb muizenkorrels achter de wasmachine gelegd.

diervriendelijke vallen zetten? (:

ja, we hebben muizenvallen maar ze komen er niet opaf.
En ik snap ook niet waarom ik bang ben want eigenlijk vind ik muizen er heel schattig uitzien. maar ik hou niet van nachtelijk bezoek. hahaha. en ik hou er niet van als ze me laten schikken ik ben pas na 3 jaar over mijn padden trauma heen toen er een in het hok van onze konijnen zat. haha.

haha ik snap je probleem zo! wij hadden/hebben? ook muizen en ik ben er zo bang voor, als ik in de schuur wil klop ik eerst drie keer op de deur. En toen ik bij mensen ging opassen zat daar ook een muis, toen had ik de ouders opgebeld en ben ik naar huis gegaan.
Upjee! (A)

Muizen zien er schattig uit ^^

Zet diervriendelijk vallen. Vind die andere zo zielig want soms zijn ze niet in 1 keer dood en liggen ze nog uren te creperen van de pijn en dat vind ik een vreselijk idee.

Onze buurman zet altijd van die rot vallen in zn schuurtje. Mijn vader komt daar wel eens en dan gaat ie die vallen weg gooien :’) Krijg je de volgende dag te horen ja waar zijn mijn muizenvallen? Mijn pa zegt heel droog ja katten hebben ze vast meegenomen omdat er een lekkere muis in zat.

Haha, ja, we hebben muisvriendelijke. ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze dood te slaan met dat ijzere ding.

Muizen zijn niet eng toch haha. Naja als je 4jaar op een dieren/tuinbouw school gezeten hebt niet. Maar in ieder geval die muisvriendelijke vallen gebruiken en dan gewoon buiten loslaten.

en ik ben banger voor jou dan voor hen

Hahaha idd daarna ben je bijna voor niks meer bang :’)

chill man gewoon een grapje

Wat boeit het nou dat die muizen banger zijn voor ons dan wij voor hen?
Het zijn takke beesten, ze knagen overal aan, poepen en maken lawaai. En ze zijn ook nog eens behoorlijk onhygiënisch (en don’t come at me met alle andere dingen die ook niet hygiënisch zijn)

Je moet van die muisvriendelijke muizenvallen kopen, waarvan het deurtje dichtklapt. Je moet dan wat pindakaas aan het stokje in het kooitje smeren (vinden ze lekkerder dan kaas, en de pindakaas kunnen ze niet roven maar de kaas wel) en dan het stokje heel goed op spanning zetten, zodat het deurtje bij de kleinste aanraking dichtvalt.

Ik heb ervaring, had zo’n mormel in mijn kamer en ik ben niet bang voor muizen, maar hij zat onder mijn dekens op een gegeven moment, wat ik toch onwijs smerig vond.

GEEEEEEEN VALLEN NEERZETTEN.

DIERVRIENDELIJK.

Idd diervriendelijke val neerzetten!
Ik vind het heel erg zielig dat bij die andere vallen die muis in principe gewoon ‘doormidden’ breekt en dan met veel pijn uiteindelijk dood gaat … :S

Maar dan kunnen je ouders ze erna toch gewoon ergens vrijlaten :wink:
En ze zullen jou echt niks doen hoor , ze zijn erg bang voor jou :wink: