muizen vies?

hey!
ik neem wss binnenkort een groepje (tamme) muizen.
alleen hoor ik vaak dat mensen ze vies vinden?
is dat ook echt zo?

Nee hoor, tamme muizen zijn hartstikke leuk. Ze stinken wel een beetje, dus je moet vaak de kooi schoonmaken, zeker als je er meerdere neemt. Zeker elke week, en tussendoor wat vulsel weghalen waar ze bv. veel geplast hebben.
Veel in je handen nemen en dan worden ze harstikke tam. Al vind ik tamme ratjes nog iets leuker :slightly_smiling_face:

Sommige mensen vinden ze vies, dat is hun mening. Bijna elk knaagdier gaat wel wat stinken, en hun kooi ook. Zolang je die goed schoon houd is het niet onhygiënisch. En aan hun geur wen je wel.

Sommige mensen denken dat ze vies zijn vanwege de muizen in het riool.

Ik vind ze niet vies maar je moet echt groepjes jongens of meisjes hebben voordat je 20 muizen heb dat had me vrindien en je moet heel vaak verschonen want het stinkt echt heel erg

Ja, maar muizen stinken wel echt beduidend meer als hamsters vind ik. Ten minste, ik heb een mannetje gehad, en die stonk echt zo hard haha. Terwijl ik elke week zijn hele kooi deed en meerdere keren per week nat vulsel weghalen. Misschien dat een vrouwtje minder stinkt, dat weet ik niet.

Maar een goed argument voor het houden van muizen; je kunt ze (nog) tammer krijgen dan hamsters, vind ik persoonlijk. Die van mij was heel tam en zat altijd te wachten tot ik met mijn hand in de kooi ging en dan ging hij erop zitten. Hij sliep ook altijd op schoot en eten uit mijn handen enzo. Echt lief.

Ik zou er dan niet gelijk heel veel nemen, bv. 2 tot max. 4. Dan stinkt het minder hard en kun je ze beter tam krijgen.

Zoek de aaaaaallerliefste plaatjes op internet haha!