Muisjes

Hoi,

Ik heb weer even een ‘‘opvlieging.’’ Nee, ik wil al best lang weer een klein huisdier. Mijn ouders hebben dat liever niet. Dus als eerste, hoe haal ik ze over? Ik ben bijna 18 jaar, en ik kan voor een klein huisdier wel zorgen. Maar ik zal wel werk moeten zoeken, want dierenartskosten kunnen hoog oplopen. Al denk ik wel dat mijn ouders mee zullen betalen, ze zijn behoorlijk dierengek.

Nu zit ik er aan te denken twee muisjes te nemen. Ik heb een grote kamer, waar ook voldoende licht binnen is. Ik heb nog een cavia hok, met eerst glas, dus ze kunnen er absoluut niet uit. En het cavia hok is best groot, dus ze hebben ruimte genoeg. Maar nu vraag ik mij af, zijn ze makkelijk te houden? Is het niet te stil voor ze als ze alleen boven zitten? Overdag ben ik namelijk naar school.

En dan nog mijn ouders overhalen. Wij hadden eerst cavia’s en die mis ik behoorlijk. En dan hebben we nog een kat, maar dan moet ik gewoon mijn deur goed dicht houden, en het hok ook, dan kan ze er niet bij.

Iemand ook nog advies, tips? Of een ander diertje om aan te raden?

Mag je in het huisdierentopic vragen (daarnaast gewoon aangeven wat je wilt en dat je er zelf voor zorgt en alles en als ouders nee zeggen luisteren)